مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو بر رسیدگی به اماکن تاریخی و گردشگری منطقه آزاد ماکو برای افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در آن تأکید کرد.

حسین فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: توسعه و رونق منطقه آزاد ماکو در گرو رسیدگی به اماکن تاریخی و گردشگری آن به عنوان اسناد هویتی منطقه و عاملی جذب سرمایه‌گذار در منطقه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به لزوم توجه به زیر ساخت‌های منطقه آزاد ماکو و تسریع در اجرای برنامه‌های فازبندی شده آن، گفت: در این میان توجه به مسائل گردشگری منطقه نکته مهمی است که تأمین زیرساخت‌های آن در اولویت‌های کاری منطقه برای امسال گنجانده شده است.

فروزان در این راستا به مهم‌ترین اثر تاریخی این منطقه اشاره کرد و افزود: کاخ موزه «باغچه جوق» ماکو تنها کاخ موزه شمال غرب کشور بوده و از اهمیت تاریخی و گردشگری بالایی برخوردار است.

وی با بیان این مطلب بر لزوم بازسازی و مرمت این بنای تاریخی در طول امسال تأکید و تصریح کرد: این اقدام در راستای ارج نهادن به میراث تاریخی منطقه ماکو صورت می‌گیرد.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با اشاره به آغاز عملیات بازسازی این بنای تاریخی از هفته‌های آینده، گفت: باید برای حفظ و حراست از جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی منطقه بیش از پیش تلاش کرد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن اعتبارات ویژه به این منظور، گفت: توجه به اماکن تاریخی و گردشگری سبب رونق گردشگری و جذب توریسم در منطقه آزاد ماکو خواهد شد.

فروزان همچنین این اقدام را سبب افزایش جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه دانست و افزود: باید فضای منطقه را برای ورود و فعالیت سرمایه‌گذاران بیشتری به منطقه فراهم کنیم.

وی انجام کارهای زیربنایی و اثربخش در زمینه رونق گردشگری را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نوروز امسال منطقه آزاد ماکو پذیرای 100 هزار نفر بازدید کننده از مناطق مختلف خود بوده که این مسئله در تاریخ منطقه آزاد ماکو بی سابقه بوده است.

فروزان با اشاره به لزوم تجهیز هتل‌ها و مسافرخانه‌های منطقه، گفت: در این راستا نیز طرح‌های مشخصی برای اجرا در طول امسال در نظر گرفته‌ایم/ش.

برچسب ها: تاریخی ، آزاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.