یک کارشناس تغذیه عنوان کرد: از سن یکسالگی والدین می توانند کودکان خود را به تغذیه صحیح عادت دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فرح روشن پور مهمترين نقش تغذيه را تامين انرژی مورد نياز برای ادامه حيات دانست و افزود: در كودكان و نوجوانان در حال رشد، تغذیه تامين شرایط رشد و نمو را هم بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: در زنان باردار و شيرده نيز علاوه بر تامين انرژی برای زنده ماندن و ادامه حيات مادر، تغذیه انرژی مورد نياز برای رشد جنين و توليد شير را نیز فراهم می کند.

این کارشناس ارشد تغذیه خاطرنشان کرد: تغذيه همچنین تامين كننده المانهای غير انرژی زا مانند ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن نیز هست که هر يك در قسمتی از واكنشهای شيميايی بدن بكار می رود.

به گفته روشن پور تغذیه ای را می توان سالم دانست که در آن همه گروه‌های غذايی از جمله نان و غلات، شير و لبنيات، گوشت و حبوبات، ميوه و سبزيجات و روغن‌ها و مغز دانه های روغنی متناسب با سن، جنس و شرايط فيزيولوژيک فرد مصرف شود.

وی عادت دادن کودکان به تغذیه سالم را از سن یک‌سالگی ضروری دانست و اظهار کرد: از زماني‌که كودک بجز شير از غذاهای ديگر هم استفاده مي‌كند و خصوصا از سن يک سالگی به بعد كه كاملا می تواند از غذای خانواده استفاده نمايد، می توان با اجرای برنامه غذایی مناسب برای كودک، او را به تغذيه صحيح عادت داد.

این کارشناس ارشد تغذیه نوع تغذیه در همه افراد را یکسان ندانست و تصریح کرد: تغذيه افراد بستگی به عوامل مختلفی از جمله سن، جنس، وضعيت فيزيولوژيک، حساسيتهای غذایی، عادات غذایی فرد و فراهمی مواد غذایی (وضعيت اقتصادی) دارد.

برچسب ها: کورکان ، تغذیه ، صحیح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.