پایگاه خبری رژیم صهیونیستی "اسرائیل هیوم"‌ در مقاله ای با اشاره به شکست سیاست های اوباما محبوبیت و اعتبار وی را در جهان رو به زوال دانست .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسرائیل هیوم ؛‌ این پایگاه خبری در ادامه مقاله خود نوشت :‌ نظرسنجی روزنامه فاکس نیوز از میان شهروندان آمریکایی نشان میدهد که بیش از 61 درصد آنها اوباما را یک "‌دروغگو" می دانند . اکثریت جامعه آماری بزرگ این نظرسنجی معتقدند اوباما در بسیاری از موارد مربوط به دولت به مردم دروغ گفته است . 

این نظرسنجی از میان سیاستمداران نیز بدون انتشار نام یا سمت آنان نشان دهنده این است که حدود 40 درصد از آنان معتقدند رییس جمهوری آمریکا واقعیت موضوعات را بیان نمی کند . 

بر اساس این نظرسنجی دو مورد از دروغ گویی های اوباما بیش از دیگر موارد به اعتبار داخلی و بین المللی وی آسیب رسانده است . یکی از آنها که در رسانه های داخلی و شبکه های اجتماعی در آمریکا به دروغ سال شهرت دارد برنامه درمانی و بهداشتی اوباما معروف به "‌اوباماکر" است . بر اساس این برنامه اوباما عنوان کرده است که هر شهروند آمریکایی با هر بودجه و هزینه ای می تواند از هر بیمه درمانی ،‌پزشک مخصوص و متخصص و بیمارستانی که تمایل دارد استفاده کند . 

پس از آنکه بیش از 6 میلیون شهروند در این طرح ثبت نام و منتظر آغاز اجرای آن بودند دولت تلاش خود برای عدم اجرای آن با روش های گمراه کننده را آغاز کرد . بهانه اوباما برای عدم اجرای این طرح این بود که این طرحی عمومی بوده و منظور دولت این است که هر شهروند می تواند بیمه ،‌پزشک یا بیمارستان خود را داشته باشد اما نمی تاندهمیشه از آن استفاده کند .

در ادامه مقاله "‌اسرائیل هیوم "‌ آمده است :‌ دومین دروغ بزرگی که دولت آمریکا به مردم این کشور گفته است موضوع امنیت ملی و جاسوسی از مکالمات تلفنی و ایمیل های مردم می باشد . کاخ سفید همکاری تنگاتنگی با شرکت های جاسوسی خصوصی که وظیفه شنود و ضبط مکالمات تلفنی را دارند ،‌ داشته است . 

این دروغ گویی بخصوص از سوی اقشار جوان مورد نقد قرار گرفت چراکه آنان بیش از سایر اقشار جامعه از تلفن ،‌اینترنت و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی استفاده می کنند و در واقع بیشتر در معرض جاسوسی دولت قرار داشته اند . 

به گفته مقامات دولتی آمریکا ،‌این طرح برای نخستین مرحله در داخل کشور و با عنوان محافظت از امنیت ملی در مورد شهروندان آمریکایی اعمال شد . درصد شکست یا موفقیت آن در این مرحله مورد آزمایش قرار گرفت . 

اوباما در یکی از اظهارات خود گفته است :‌" دولت من همانند دولت جرج بوش نخواهد بود بلکه تلاش می کنم احترام ویژه ای برای اسلام و مسلمانان قائل باشیم . جنگ افروزی های بوش را ادامه نخواهم داد . روابط غرب با جهان اسلام را اصلاح می کنم . " اوباما در این سخنان خود را بطور کلی از بوش جدا کرد اما اکنون وضعیتی به مراتب بدتر از زمان ریاست جمهوری جرج بوش در آمریکا دیده می شود . 

نخستین افرادی که برای جاسوسی ،‌بازداشت و محاکمه در آمریکا در اولویت قرار دارند مسلمانان هستند . بسیاری از حقوق عادی شهروندان در آمریکا درمورد مسلمانان این کشور یا مهاجران مسلمان رعایت نمی شود . خشونت های نژادپرستانه ای که علیه آنان اعمال می شود بدون محاکمه های معمولی رد می شوند . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار