افزایش کیفیت تولیدات با ارتش مورچه‌های فوق سریع رباتیک

محققان امریکایی اخیرا ارتشی از مورچه‌های دو میلی‌متری قدرتمند ساخته‌اند که می‌توان با استفاده از یک رایانه مرکزی و به صورت منفرد آن‌ها را کنترل کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانارتش مورچه‌های رباتیک در قیاس با اندازه‌هایشان بی‌نهایت سریع هستند و با سرعت 35 سانتی‌متر در ثانیه حرکت می‌کنند. این مورچه‌ها که «میکروربات‌های به صورت مغناطیسی متحرک» نامیده می‌شوند، برای ساخت اشیای ریز در مقیاس‌های کوچک مانند سازه‌های مصنوعی سلولی یا مدارهای الکتریکی تولید شده‌اند.

در حالی که کنترل مغناطیسی ربات‌ها موضوع جدیدی نیست، توانایی مدیریت آن‌ها به صورت مستقل پیش‌تر مهندسان را سردرگم‌ کرده بود. دلیل این امر هم آن بود که یک میدان مغناطیسی بر تمامی سیستم‌های نزدیکش به صورت همسان اثر می‌گذارد.

شرکت کالیفرنیایی SRI با کنترل‌کردن مورچه‌ربات‌ها روی بوردهای مداری که حاوی الگوهای الکتریکی ویژه برای موضعی‌کردن میدان‌های مغناطیسی بودند، بر این مشکل فائق آمد. این مورچه‌ها با سرعت روی سطوح انحنادار و مواد انعطاف‌پذیر در هر جهتی راه می‌روند؛ آن‌ها همچنین از دیوارها بالا و پایین می‌روند.

ربات‌های ابداعی بخشی از برنامه تولید باز «آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا» (دارپا) است که به دنبال کاهش هزینه و سرعت‌بخشی به تولید کالای با کیفیت بالاست. این ارتش رباتیک برجی به ارتفاع 30 سانتی‌متری را از میله‌های کربنی خلق کرده و سازندگان مدعی‌اند می‌تواند با شیشه، فلز، چوب و اجزای الکترونیکی نیز کار کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: تولیدات ، مورچه ، رباتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار