با آغاز به کار این ترمینالها فرآوری محصول پسته به سهولت انجام می شود و بهره برداران به راحتی محصولات خود را در ترمینال سورت کرده و برای صادرات آماده می کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، رییس صندوق حمایت توسعه کشاورزی دامغان و عضو کمیسیون کشاورزی اتاق استان سمنان گفت:یکی از مهمترین مشکلاتی که کشاورزان و باغداران پسته با آن مواجه هستند بحث کمبود آب در استان است و با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان کشت و توسعه محصولات استراتژیک نسبت به سایر محصولات ارجحیت دارد.

مرتضی نادعلیزاده با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای استان در خصوص تولید محصولات متنوع کشاورزی و باغی در استان خاطر نشان کرد: باید تولید محصول و توسعه سطح زیر کشت به سمت محصولات استراتژیکی نظیر توسعه باغات انار،پسته، زردآلو و میوه جات حرکت کند.

عضو هیئت مدیره انجمن پسته ایران شاخه استان سمنان تصریح کرد: مشکل کم آبی بزرگترین تهدیدی است که بهره برداران و باغداران پسته و در مجموع کشاورزان استان با آن مواجه اند و لذا در این راستا طرح انتقال آب دریای خزر بهترین راهکار برای حل این مشکل است که مسئولین باید برای رساندن هر چه سریعتر آب به فلات مرکزی خصوصا استان سمنان تلاش و برای بهره گیری از آب منتقل شده در بخش کشاورزی نیز تلاش کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولید پسته استان سمنان با توجه به خشکسالی شدید امسال استان چگونه است گفت: برخلاف سایر نباتات پسته با تاخیر، شروع به گل دادن می کند برای همین به طور قطع نمی توان در حال حاضر در خصوص وضعیت پسته و میزان تولید آن اظهار نظر کرد و تقریبا تا بیست روز دیگر مشخص می شود. که خشکسالی تا چه حد در تولید این محصول اثر گذاشته است.

نادعلیزاده با اشاره به افتتاح چندین ترمینال پسته در شهرستان دامغان گفت: با آغاز به کار این ترمینالها فرآوری محصول پسته به سهولت انجام می شود و بهره برداران به راحتی محصولات خود را در ترمینال سورت کرده و برای صادرات آماده می کنند.

این باغدار پسته همچنین از آغاز به کار انجمن پسته ایران شاخه استان سمنان طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: با راه اندازی این انجمن وضعیت صادرات پسته در استان بهتر شده و قابل مقایسه با گذشته نخواهد بود/س
برچسب ها: پسته ، ترمینال ، محصول ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.