فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سال 92، دو تن چوب‌‌های جنگلی قاچاق در آذربایجان غربی توقیف شده است.

 

یوسفعلی ابراهیم‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت حراست و صیانت از عرصه‌های ملی در تمامی شرایط بوده که در این راستا سال 92، دو تن چوب‌آلات قاچاق در استان توقیف شده است.

وی کنترل احشام را از اولویت‌های کاری یگان حفاظت در سال 93 عنوان کرد و متذکر شد: متاسفانه دام موجود در استان دو برابر ظرفیت مراتع بوده و امسال در فصل ییلاق به صورت حضوری در مراتع حضور یافته و پروانه‌های صادر شده دقیقا کنترل می‌شود.

ابراهیم‌پور افزود: تامین و توزیع تجهیزات مورد نیاز یگان‌های شهرستان‌های تابعه، ثبت اطلاعات و مناطق تخریب شده در نرم‌افزار GIS و بازدید از فعالیت و عملکرد یگان‌های شهرستان‌های تابعه از برنامه‌های یگان حفاظت است.

وی یادآور شد: لازمه ارتقای حفاظت وجود تجهیزات سخت‌افزاری است که این موضوع در مجموعه اداره کل در دستور کار قرار گرفته و امید است با تجهیز کامل یگان حفاظت در سراسر آذربایجان غربی بیش از پیش مقوله حفاظت از عرصه‌های ملی توسعه یابد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: به منظور ارتقای توان فیزیکی نیروهای یگان حفاظت؛ تجهیزات خودرویی یگان حفاظت در سراسر شهرستان‌های استان بیشتر شده و با استفاده از ماشین‌آلات مذکور گشت و مراقبت دائم در دستور کار قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.