آنتی وار :‌ کاخ سفید ، مٱمن حکومت دروغ و جنایت

پایگاه تحلیلی "آنتی وار "‌در مقاله ای نوشت :‌چرا آدم ربایی ،‌ شکنجه ،‌ ترور و گواهی دروغ در واشنگتن جرم و جنایت محسوب نمی شود ؟

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛‌ تام انگل هارت ،‌ نویسنده و تحلیلگر در مقاله ای می نویسد :‌ جیمز کارترایت ،‌ ژنرال  موردتایید و محبوب اوباما به مدت 13 ماه در زندان بسر برده است . به گفته دولت آمریکا اتهام وی تنظیم نخستین حمله سایبری به سامانه های استراتژیک دولت آمریکا عنوان شد . همچنین ساخت و انتشار ویروس کامپیوتری استاکس نت علیه برنامه هسته ای ایران ،‌ ادعای دیگری است که از سوی رسانه های دولتی آمریکا بعنوان اتهام وی مطرح گردید . 

این خبر برای بسیاری از شنوندگان آن تعجب آور بود چرا که وی از سوی رییس کل ستاد مشترک ارتش آمریکا منصوب شده بود و اوبامااز وی بعنوان " گوش "‌ خود یاد کرده بود .  این خبر برای مردم آمریکا نویددهنده عدالت حقیقی و جامع دولتی را داشت . اما حقیقت چیز دیگری بود . 

در واقع ژنرال جیمز کارترایت هرگز به زندان نرفته است و این دروغ ها تنها داستان پردازی هایی بود که واشنگتن برای چندمین بار برای فریب ذهن مردم خود ساخته بود . وزارت دادگستری آمریکا همچنان تحقیقات خود درباره ژنرال محبوب رییس جمهور را باز نگه داشته است . اتهام اصلی وی "‌افشای اطلاعات محرمانه مربوط به امنیت ملی"‌ ثبت شده است . 

این موضوع متعلق به آمریکا در سال 2014 نیست بلکه در رمان "جرج اوول" در سال 1984 در این باره آمده است :‌ سیستم دولت در آمریکا تعدادی اصل دارد که در سالیان متمادی در آن حکمفرما بوده و هست از جمله اینکه :‌ جنگ پدیدآورنده صلح است ،‌ آزادی در بندگی است ،و دانستن ، جرم محسوب می شود !

اتهام ساختگی "‌اقدام علیه امنیت ملی "‌در بسیاری  از اقدامت و تصمیمات مقامات دولتی نیز انجام می گیرد اما بدون آنکه اشاره ای به آنها شود ،‌ نادیده گرفته می شود . در ذیل به برخی از آنها اشاره شده است . 

ـ آدم ربایی : در سال 2001 و بدنبال حادثه 11 سپتامبر سازمان سیا پدیده آدم ربایی را در حجم گسترده آغاز کرد . هزارن شهروند در کشورهای مختلف دنیا بعنوان "‌مظنون به تروریسم "‌ توسط پلیس و نیز نیروهای اطلاعاتی بازداشت شدند  .54 کشور در صدر لیستی قرار گرفت که در آن واشنگتن به بازداشت افراد مشغول شدند . 

همه این افراد پس از بازداشت به سیستم بزرگ و جهانی زندان و شکنجه دولت بوش منتقل می شدند . این زندان ها در کشورهای مختلف بصورت پنهانی ساخته شده و انتقال افراد بازداشت شده به این زندانها نیز بطور مخفیانه انجام می گرفته است . مراکزی نیز برای شکنجه در مصر وجود داشت که برخی از افراد نیز به آن منتقل می شدند .

ـ‌ شکنجه (‌و دیگر جنایات) :‌ در این مورد نیز هرگز نخواهید توانست مطالب دقیق از حوادثی که در زندان های مخفیانه آمریکا و علیه افرادی که جرم آنان اثبات نشده است در رسانه های وابسته به دولت در ایالات متحده بیابید . روش های عجیب و غیرانسانی شکنجه از جمله روش "‌غرق مصنوعی"‌که ماموران سیا اجراکننده آن بوده و مقامات آمریکایی از آن به روشهای نوین و فوق پیشرفته بازجویی یاد می کنند . 

اوباما همواره در سخنرانی های خود استفاده از این روش ها را محکوم و عاملان آن را تهدید به محاکمه کرده است اما تاکنون نه تنها ماموری از سازمان سیا به خاطر ارتکاب به جنایات علیه زندانیان مورد بازخواست قرار نگرفته است بلکه بلکه بر اساس برخی گزارشات به تعدادی از آنان نیز نشان ها و درجه های دولتی برای ترفیع سمت اعطا شده است . 

- نابودی مدرک جرم :‌ انهدام و تخریب مدرک جرم بطور عمد به خودی خود جرم محسوب می شود .  خوزه جونیور ،‌ فرمانده بیش از 92 عملیات مخفی سازمان سیا اذعان کرده است که تصاویر مربوط به خالد شیخ محمد ،‌ طراح حملات 11 سپتامبر و سخنان یکی دیگر از اعضای القاعده توسط سیا از بین رفته است . این نوار ویدئویی بطور رسمی اعلام شده بود که بحشی از اسناد دولتی برای تحقیق درباره 11 سپتامبر به شمار می رود . 

این جنایات به همراه دهها تخلف دیگر از جمله ترور ،‌اجرای حملات تروریستی و حمایت از گروه های افراطی ،‌عملیات های مخرب سایبری سالهاست توسط دولت آمریکا علیه کشورهای مخالف واشنگتن طراحی و اجرا می گردد . بااین حال هرگز مقامات این کشور واقعیت را برای مردم خود افشا نمی کنند و با دروغ گویی تلاش می نند اذهان عمومی کشور را در حمایت از خود حفظ کنند . 


انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، قانون ، نقض ، اوباما ، کشور ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار