رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: سازمان هلال احمر در سرعت امدادرسانی جاده‌ای بالاتر از استاندارهای جهانی است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛  پیرحسین کولیوند در تشریح برنامه‌های سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر گفت: این سازمان با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۹۳ در ابتدا در خصوص آموزش و بالا بردن توان علمی و بدنی امدادگران و نجات‌گران اقدام کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه ماموریت اصلی جمعیت هلال احمر در خصوص امداد رسانی در زمان سیل، زلزله، برف، کولاک و... است، افزود: سازمان امداد و نجات هلال‌احمر برنامه‌ریزی مدونی را نیز برای امداد نوروزی در سال ۹۳ داشته است.

وی با تاکید بر استفاده سازمان امداد و نجات هلال احمر از نیروها و امدادگران تحصیل کرده، باسواد و با تجربه، تصریح کرد: این سازمان در تلاش برای تربیت و آموزش نیروهای مردمی با هدف کاهش احتمال مرگ و میر در خسارات و بلایای وارده با تسریع در امدادرسانی است.

کولیوند با یادآوری تعداد پایگاههای امدادرسانی هلال احمر در نوروز ۹۳، گفت: در نورز ۹۳، یک‌هزار و ۲۶۲ پایگاهه امدادرسانی سیار و ثابت در سطح کشور فعال بود به گونه‌ای که در برخی از استان‌ها همچون خراسان شمالی که استان محرومی به شمار می‌رود ما هر ۲۰ کیلومتر یک پایگاه امدادی داشتیم.

سرعت امداد‌رسانی سازمان هلال احمر فراتر از استاندارهای جهانی

وی ادامه داد: با افزایش تعداد واحدهای امدادرسانی خوشبختانه سازمان هلال احمر در حال حاضر از استانداردهای جهانی نیز جلوتر است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، تاکید کرد: با توجه به آمادگی سازمان امداد و نجات هلال احمر علی رغم ۹ برابری بارش باران، برف و کولاک در سال ۹۲ نسبت به سال های گذشته و ۶ برابری سیل و طوفان و آبگرفتگی معابر این سازمان توانست فعالیت خوبی را در راستای امدادرسانی انجام دهد و از برنامه‌ای که از قبل پیش بینی شده بود جلو تر باشد.

مدیریت جهادی سرلوحه فعالیتها در هلال احمر

وی با بیان اینکه فعالیتهای امداد و نجات کاری معنوی بوده که با عشق و علاقه انجام می‌شود، افزود: با توجه به فرمایش رهبری مبنی بر مدیریت جهادی امدادگران در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته به صورت جهادی فعالیت خواهند کرد.

کولیوند با یادآوری بازدید بسیاری از نمایندگان از پایگاه‌های امدادی و تشکر از ارایه خدمات این سازمان به مردم، گفت: توجه مسئولان به فعالیت‌های این سازمان وظیفه هلال احمر را بیشتر می‌کند تا با برنامه‌ریزی دقیق سال‌های آتی به کمک مردم بشتابد.

توجه مجلس به بودجه هلال احمر تسهیل در امدادرسانی را در پی دارد

وی ادامه داد: امید است با توجه مجلس و تصویب بودجه کارآمد برای هلال احمر کمک رسانی به مردم را تسهیل شود.

کولیوند در تشریح اولویتهای مدنظر سازمان امداد و نجات هلال احمر، تاکید کرد: این سازمات در امداد جاده‌ای بالاتر از استاندارهای جهانی بوده اما از لحاظ امداد هوایی ضعف‌هایی دارد که از اولویت‌ها توجه به امداد هوایی و رفع کاستی‌هاست.

هر خانواده ایرانی یک امدادگر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، از تلاش سازمان متبوعش برای کاهش ساعت و زمان رسیدن به صحنه حوادث خبر داد و گفت: این سازمان درصدد آموزش به حداقل یک نفر در هر خانواده به عنوان امدادگربرای کاهش صدمات وارده در حین حوادث است.

وی ادامه داد: دیگر اقدام در دستور کار سازمان امداد و نجات هلال احمر افزایش اطلاعات و آگاهی مردم از نظر عمومی و تخصصی در خصوص امداد و نجات است.

کولیوند با یادآوری تعامل و همکاری تمامی دستگاههای در سال جاری با سازمان امداد و نجات هلال احمر از جمله اورژانس، پلیس، راهداری و غیره، افزود: این تعامل مشترک به هم‌افزایی، کاهش هزینه‌ها منجر شده و از طرف دیگر نیز از موازی کاری در جهت ارایه خدمات بهتر جلوگیری کرده است.

وی از تدوین و تنظیم برنامه تریبت و آموزش نیروهای امدادی در سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد، گفت: تمام فعالیتهای شبانه روزی این سازمان برای افزایش رفاه و امنیت مردم است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر جمعیتی مردمی بوده و بیشتر نیز با کمکهای مردمی اداره می‌شود، تصریح کرد: این سازمان برای جذب امدادگر از مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و نیروهای داوطلب کمک می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار