رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این مرکز برای انتقال تجربیات پزشکی به پزشکان چینی اعزامی به سرزمین وحی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از مرکز پزشکی حج و زیارت، در دیدار رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با دبیرکل انجمن اسلامی چین که صبح چهارشنبه در محل سالن کنفرانس رییس مرکز برگزار شد، راه های انتقال تجربیات ایران در امر پزشکی حج و زیارت مورد بررسی قرار گرفت.
 
رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم و اشاره به تاریخچه فعالیت‌های مرکز پزشکی حج، بر آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط فی مابین در زمینه های پزشکی حج تاکید کرد و گفت: این مرکز آمادگی دارد تا تمامی تجربیات و دانش پزشکی خود را که در راستای خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین حج و سفرهای زیارتی است، در اختیار طرف چینی قرار دهد تا آنها مجبور نباشند برای کسب این تجربیات این راه طولانی را با آزمون و خطا طی کنند.
 
«سیدعلی مرعشی» همچنین با اشاره به برگزاری دومین همایش بین‌المللی پزشکی حج و زیارت در آینده، ابراز امیدواری کرد هیاتی از چین نیز در این همایش حضور یابد.
 
«بدرالدین» دبیرکل انجمن اسلامی چین نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران و نیز ملاقات با مقامات ارشد حج و زیارت، از انجام حجم عظیم خدمات پزشکی به زائرین ایرانی در موسم حج و عمره ابراز شگفتی کرد و خواستار بهره‌گیری از تجربیات ارزنده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حج و زیارت شد.
 
در این دیدار همچنین فیلم کوتاهی از فعالیت‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در سه سطح حج، عمره و عتبات برای اعضای این انجمن پخش شد.
 
انجمن اسلامی چین نهاد مذهبی مسلمانان چین است و در سال 1953 میلادی تاسیس شده و دفتر این انجمن در پکن واقع است.
 
این انجمن شامل بخش‌های آموزش، امور بین‌المللی، امور زیارتی، مطالعه و تحقیق و هیات مدیره مجله «مسلمانان چین» و دفتر مرکزی است. که تعداد 11 هزار و 800 زائر چینی در حج سال 92 حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج ، زیارت ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار