در این گزارش به نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار و جایگاه متخصصان ایرانی در جهان علم و صنعت اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نخستین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی از امروز 30فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه سال 93 در سالن میلاد خلیج فارس و سالن 40 نمایشگاه بین‌المللی در دست اجرا است.

این طرح از 30فروردین ماه تا  دوم اردیبهشت ماه سال 93 از ساعت 9صبح تا ساعت 18 در حال برگزاری است.

نخستین نمایشگاه "نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار" در 5بخش در دو بخش در سالن میلاد، 2 بخش در سالن خلیج فارس و یک بخش در سالن 40با برپایی بیش از 400 غرفه و 10 غرفه در محوطه و فضای باز نمایشگاه برپایی سیاه چادرهای عشایر، هلال احمر، محیط زیست،‌ موادغذایی، صنایع دستی برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، در این طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مراکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهرداری تهران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدن ایران، شرکت ملی نفت ایران، بانک صنعت و معدن، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، جهاد کشاورزی،‌ اتاق بازرگانی صنایع و معدن ایران،‌سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، بنیاد ملی توسعه کارآفرینی مشارکت و همکاری دارند.

در نخستین روز نمایشگاه نقش‌آفرینان زنان در توسعه پایدار مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان کشوری در سالن همایش طبقه سوم سالن خلیج فارس برگزار شد.

با گشتی در نخستین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار جویای نظر مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه شدیم.

اطلاع رسانی مسئولان نمایشگاه و اصحاب رسانه برای شرکت شهروندان در نمایشگاه بسیار ضعیف بوده است.عده بسیاری از مردم از فعالیت نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار اطلاع چندانی ندارند.

برخی از مراجعه‌کنندگان این نمایشگاه چیدمان و طراحی غرفه‌ها را نامناسب دانستند و خواستار توجه بیشتر برگزارکنندگان این نمایشگاه در این خصوص شدند.

گروهی از بازدیدکنندگان نیز گفتند که غرفه و محصولات آن فاقد کیفیت لازم است، محصولات به روز و مدرن نیست.

برخی هم معتقدند که برخورد غرفه‌داران و مسئولان با مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان مناسب نیست.

بازدیدکنندگان و مراجعه‌کنندگان نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار بر این باورند که نمایشگاه‌های دیگر دارای کیفیت مناسب و بهتر از این نمایشگاه است.

به طور کلی مراجعه‌کنندگان از ارائه خدمات نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در رضایت چندانی ندارند.

باید به این امر توجه داشت که عده کمی بازدیدکننده و مراجعه‌کننده به نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار آمده‌اند.

با گذری در غرفه‌های نمایشگاه سری هم به غرفه داران این نمایشگاه زدیم و نظر آنها را در این باره جویا شدیم.

غرفه‌داران گفتند که اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف است، نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار، مخاطب مراجعه‌کننده و بازدیدکننده بسیار کمی نسبت به نمایشگاه‌های دیگر دارند.

این گزارش می افزاید؛ فریدونی دبیر نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در خصوص برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: نخستین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در 5بخش در 3سالن میلاد، خلیج فارس و سالن 400از30 فروردین ماه تا 2اردیبهشت ماه سال 93 از ساعت 9 صبح تا 18 برگزار می‌شود.

این نمایشگاه در 6هزار و 900مترمربع در بیش از 400غرفه شامل بخش زنان تعاون، بخش جهاد کشاورزی، کارگاه‌های آموزشی، فنی و حرفه‌ای، داروسازی، صنعتی، زنان و روستا، 700مترمربع اختصاص به مرکز ملی فرش، 500مترمربع زنان بازرگان،‌ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از متولیان اصلی نمایشگاه، زنان کارآفرین، شرکت‌ها، کارخانه‌ها، تولیدکنندگان خانم و ... در حال برگزاری است.
دراین نمایشگاه نهادها و سازمان‌های دولتی، وزارت خانه‌ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و ... مشارکت و همکاری دارند.

در گفتگویی صمیمانه با مسئولان غرفه‌های نخستین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار متوجه شدیم حرف‌های بسیاری را برای گفتن دارند.

کارشناسان و متخصصان در بخش‌های مختلف صنعت، تجارت، کشاورزی و ... طرح‌های جالب توجه‌ای به نمایش گذاشته‌اند. طرح‌هایی که نقش بسیار مهمی را در کیفیت و ارتقای اقتصاد مقاومتی در جامعه را دارند. با گذر در نمایشگاه هر ایرانی با افتخار و غرور در این نمایشگاه گام خواهد نهاد.

گفتنی است؛ نخستین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید اقتصاد مقاومتی بیانگر نقش پررنگ و موثر بانوان ایرانی در توسعه اقتصاد و پیشرفت تکنولوژی است.

گزارش از: زهره کلهر

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.