در دیدار اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با مراجع عظام تقلید:

ابراز گلایه‌مندی باهنر از مطرح شدن زودهنگام مباحث انتخاباتی/ آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولان جلوی حالت انفعالی، یاس و ناامیدی مردم را بگیرند

اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین به دبیر کلی "محمدرضا باهنر" با برخی از مراجع عظام تقلید کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین به دبیر کلی "محمدرضا باهنر" به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید صبح امروز (شنبه 30 فروردین ماه) راهی قم شدند.

لازم به ذکر است؛ آقایان زاهدی، مفتح، فولادگر، کوچکی‌نژاد، نیک‌فر، حجتی، اسماعیلی و.... به عنوان اعضای شورای مرکزی در این دیدار باهنر را همراهی می‌کنند.

دیدارهای صورت گرفته به شرح زیر است:

در دیدار امام جمعه شهر قم با دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین مطرح شد
ابراز گلایه‌مندی باهنر از مطرح شدن زودهنگام مباحث انتخاباتی/ تاکید آیت الله سعیدی نسبت به ارتباط موثر مراجع عظام با سیاست‌مداران


 
در این دیدار که در آستانه ولایت با سعادت حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) انجام شد، باهنر ضمن گلایه‌ای از برخی فعالان سیاسی که بحث انتخابات مجلس را مطرح می‌کنند، اظهار داشت: بحث سیاسی زود است آن قدر که کشور در گردنه تند مشکلات قرار دارد که بایستی دست به دست هم گره‌های ناخواسته زده شده و یا کم خردی که ما و یا برخی مسئولین داشتیم را باز کنیم.
 
در ادامه آیت‌الله سعیدی ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) به نقش مهم روحانیت و مرجعیت اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه به روحانیت به ویژه مرجعیت نگاه فقهی و دینی است.
 
آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: بحث ارتباط مرجعیت بحث کمی نیست عده‌ای این گونه نظر می‌دهند که مراجع تقلید چند مقلد دارند این گونه افراد در باور و عمل دچار مشکل شده‌اند.
 
امام جمعه شهر قم به نقش موثر مراجع عظام و ارتباط آن‌ها سیاست مداران اشاره کرد و گفت: خط ارتباط با مراجع را ادامه دهید اگر چه مراجع نیز ارتباط با علما، مهندسان و فرهیختگان جامعه را نیاز دارند. (متن کامل خبر اینجا)


آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با باهنر:
مسئولان جلوی حالت انفعالی و یاس و ناامیدی مردم را بگیرند



آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به آموزه‌های قرآن کریم و روایات اهل‌بیت‌(ع) خاطرنشان کرد: مسئله توجه به علم و دانش بصورت گسترده چه علوم دینی و چه علوم غیر دینی از مسایل مهم اسلام است و در طول تاریخ در کنار مدارس دینی، بزرگانی چون خواجه نصیرالدین طوسی، بوعلی‌سینا و ... در رشته‌های علوم مختلف پرورش یافته‌اند و این‌ها در زمانی بود که در اروپا بحث تفتیش عقاید و کوبیدن علوم دیگر مطرح بوده است.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: مسئولان نظام باید جلوی حالت انفعالی و یاس و ناامیدی را بگیرند و مردم را به آینده امیدوار سازند، چرا مشکلات قابل حل است و در طول عمر 35 ساله انقلاب نیز ما با مشکلات بسیار بزرگتری دست و پنجه نرم کرده‌ایم و آنها را حل کرده‌ایم.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی دعوت به وحدت، اعتدال و جلوگیری از تندروی را مورد تاکید قرار داده و یادآور شد: آنچه ما را در مقابل هجمه‌های دشمن حفظ می‌کند، تقید به اسلام است، زیرا آمریکا از همه چیز بیشتر، از ایمان جوانان ما می‌ترسند.(متن کامل خبر اینجا)



آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از اعضای جامعه اسلامی مهندسین:
رشد سیاسی در مسئله فرهنگ موثر است/ سیاست باید براساس حق، عدالت و کرامت انسانی باشد



در این دیدار که در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) صورت گرفت، آیت‌الله نوری همدانی به خواص جامعه و تأثیرگذاران عرصه فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که در جامعه به عنوان خواص معرفی شده در نظر علم، فرهنگ، اطلاعات و از نظر قدرت و امکانات در جامعه تأثیرگذار است. گروه خواص بسیار وظیفه سنگین‌تری از دیگران دارند. 
 
این مرجع تقلید پایه اول رشد فرهنگی را ایمان دانست و افزود: ائمه اطهار علیه السلام نیز در گام اول به درون توجه داشتند، دل و روح انسان از دورن تکامل یافته و از آنجا ترقی آغاز می‌شود.
   
وی ادامه داد: ایمان و ارزشهای اسلامی و انقلاب در رشد فرهنگی موثر است چرا که انقلاب براساس ایمان و اعتقاد به وجود آمد به همین دلیل است که جنبه معنوی قوی، انقلابی ثمربخش را منجر شد.  
 
آیت‌الله نوری همدانی علم، فن‌آوری، تحقیق و عقل را در رشد فرهنگ موثر دانست و بیان داشت: عقل با علم متفاوت است، علم دانش است اما عقل یعنی قدرت تشخیص به این معنا که ممکن است کسی عالم باشد اما عاقل نباشد که در اینجا امام (ره) فرمودند "رجائی علمش بیشتر از عقل او بود".

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه رشد سیاسی در مسئله فرهنگ موثر بوده و سیاست یعنی رشد مدیریتی افزود: سیاست اسلامی یعنی مدیریت براساس مبانی اسلام؛ همان‌طور که تقوا و پاکی در مدیریت رشد سیاسی است.  
 
وی ادامه داد: سیاست بایستی براساس حق، عدالت و کرامت انسانی باشد که این مهم با استبداد و استکبار در تضاد است انسانهایی که به کرامت انسانی خود پی بردند هرگز تن به استبداد نمی‌دهند. (متن کامل خبر اینجا)


آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین:
اقتصاد مقاومتی انقلاب مقاومتی می‌خواهد / فرهنگ سایه افکن اقتصاد است



آیت الله جوادی آملی در دیدار با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهار داشت: در دوران قبل از جنگ جهانی اول، هرچه دشمنان ما گفتند، در جواب آن‌ها چشم گفتیم و حال هرچه ما می‌گوییم آن‌ها می‌گویند چشم، اگر این قدرت را نشاخته و حفظ نکنیم،‌‌ همان چیزی می‌شود که در جنگ جهانی اول رخ داد.  
 
وی با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس پرچم یا زهرا (س) توانست پرچم سه رنگ ایران را حفظ کند، افزود: همین پرچم‌های یا زهرا(س) و یا علی(ع) پرچم کشورمان را حفظ کرد، اما پرچم سه رنگ نتوانست یا زهرا(س) را حفظ کند، بنابراین دین گوهر وجود انسان است.  
 
 آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به نامگذاری سال جدید مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی بدون انقلاب مقاومت شدنی نیست. فرهنگ نیز حرف اول، آخر و وسط را می‌زند. به تعبیر قرآن کریم فرهنگ سایه افکن اقتصاد است.  
 
وی تاکید کرد: ابتدای هر کاری چه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگ است و فرهنگ یعنی خود دین، هر کس هرچیزی را که انجام می‌دهد بایستی در نخست نقشه جامع را داشته باشد، اگر نقشه جامع کشور مشخص نشود، هر تصمیم دیگری در آینده کامل نمی‌شود. 
 
آیت‌الله جوادی آملی تأکید کرد: ملت گدا تملق‌گو و چاپلوس است بنابراین تا زمانی که نقش جامع کشور درست نباشد و ندانیم که مال یعنی چه هرگز به اقتصاد مقاومتی نمی‌رسیم. 

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی، موفقیت و اشتغال کریمانه باشیم.(متن کامل خبر اینجا)


باهنر در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی:
وظیفه خود می‌دانیم در کنار دولت یازدهم باشیم/ امیدواریم گره‌های کور مشکلات در سال جدید باز شود


محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و جمعی از اعضای شورای مرکزی این حزب امروز (شنبه) با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کردند.   
 
در این دیدار که در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) صورت گرفت، باهنر اظهار داشت: امسال با یاد و نام حضرت زهرا(س) شروع شد با همین نام نیز تمام می‌شود امیدواریم در سایه نظام جمهوری توفیقاتی داشته باشیم.   
 
باهنر با اشاره به نقش موثر جامعه روحانیت و پیشبرد راه‌های فرهنگی و سیاسی افزود: جامعه اسلامی مهندسین اعتقاد دارد که بایستی در مسیرهای فرهنگی و سیاسی با جامعه روحانیت و مراجع اعزام تقلید همگام باشد لذا ما اصولا سعی می‌کنیم کارهایمان را با کلام علما به پیش ببریم.   
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ، به شعار امسال مبنی بر "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اشاره کرد و گفت: بنده  فکر می‌کنم دولت یازدهم سالی پرمشغله و مسئولیتهای خطیری را پیش‌رو دارد،‌ این دولت در بعد مسائل خارجی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و چه در بعد مسائل داخلی با دغدغه‌های بی‌شماری مواجه است.  

باهنر با بیان اینکه امروزه با مشکلات متعددی اعم از تورم، اشتغال و تولید و همچنین گفتگوی خارجی‌ها از طرفی دیگر روبه‌رو هستیم که حساسیت زیادی را ایجاد کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ما از دولت یازدهم به شرط اعتدال، خردورزی و پافشاری براصول انقلابی و اسلامی حمایت می‌کنیم و وظیفه خود می‌دانیم که در کنار این دولت باشیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه گره‌های کور کشور که از سوی فشارهای خارجی و یا بعضا از سوی ما و امثال ما ایجاد شده است بایستی در سال جدید باز شود، یادآور شد: سال 93 سال خطیر و رفتارها نیز خطیر است که بایستی مراقبت کنیم. (متن کامل خبر اینجا)
 
در دیدار با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین؛

آیت‌الله علوی گرگانی: به رئیس‌جمهور گفتم منتظر تحقق شعار امید و اعتدال شما هستیم

آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و جمعی از اعضای شورای مرکزی این حزب با اشاره به نقش موثر علمای دین به عنوان متولیان امر مذهب اظهار داشت: اگر بتوانیم در همه کارها با علمای دین و مسئولان مذهبی همکاری داشته باشیم به نتایج مثبتی می‌رسیم چرا که جامعه نیازمند رهبری است که بایستی در رأس امور دینی باشد و در اینجا مهم پذیرابودن است به این معنا که تذکرات بزرگان چه مقدار عملیاتی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این فرمایشات عملیاتی نشده و گاهی نیز به نتیجه نمی‌رسد، ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم افرادی در مجلس شورای اسلامی حضور دارند که افراد لایق و جا افتاده‌ای هستند و اگر عزیزان به تذکرات بزرگان توجه کنند خیر و برکت در امور حاصل می‌شود.
 
این مرجع تقلید تأکید کرد: تقاضا دارم دولتمردان و مسئولان مشکلات را از راه مردم بردارند، از طرفی بیکاری و همچنین گرانی دغدغه بسیاری از مردم است.
 
آیت‌الله علوی گرگانی ضمن توصیه‌ به مسئولان امنیتی و انتظامی اضافه کرد: اگر این مسئولان صلاح می‌دانند زمان خدمت سربازی جوانان تقلیل یابد تا نیروی جوانی به هدر نرود.
 
وی خاطر نشان کرد: دکتر روحانی در گفتگویی تلفنی سال نو را به بنده تبریک گفت، من در این گفتگو به وی گفتم من منتظر تحقق این دو واژه امید و اعتدال شما هستم و امیدوارم امید مردم را افزایش دهید.
 
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان تأکید کردند: اگر گوش بسپاریم صدای ناله مردم را می‌شنویم و این یک واقعیت است. (متن کامل خبر اینجا)

آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین:

امر به معروف و نهی از منکر نباشد، به جایی نمی‌رسیم


آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین ضمن تبریک به مناسبت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ما بایستی در راه دین و خدمدت به جامعه اسلامی و رسیدن به مقاصدی که از ابتدا مطرح کرده‌ایم تلاش کنیم. 
 
وی با اشاره به نسبت اسلامیت در نام جامعه اسلامی مهندسین افزود: مسئله اسلامیتی که شما انتخاب کرده‌اید بسیار بزرگ و پرمعناست که البته مسئولیت زیادی نیز به دنبال دارد که شما بایستی مواظبت‌هایی را انجام دهید. 
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه به معضلات و مشکلات اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه نگرانی‌هایی پیرامون مسائل اقتصادی برای مردم به وجود آمده اما مردم ما مقاومت می‌کنند که البته بایستی قدر این ملت را دانست چرا که در هیچ کجای دنیا چنین ملتی صبور همچون ملت ایران پیدا نمی‌شود. 
 
وی تأکید کرد: در راه انقلاب اسلامی گرفتاری‌هایی به وجود آمد که در آخر موفقیت‌ برای انقلاب بود؛ مسئله‌ای که با نگاه به گذشته به آن می‌رسیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن توصیه‌ای به مسئولان و حضار بیان داشت: به نحوی عمل کنید تا رضای خداوند، امام زمان(عج) و اسباب عزت اسلام فراهم شود چرا که دین باید محفوظ بماند. 
 
وی تأکید کرد: از شما حضار عزیز می‌خواهیم که در برخی مواقع مواضع خود را مشخص کنید، طوری نشود که از خط خارج شده و یا ضعف پیدا کنید، از شما توقع داریم در مواقعی برای دین اسلام و جهت‌گیری مقابل عده‌ای اظهار وجود کنید و موضع را محکم کنید. 
 
این مرجع عالیقدر تقلید تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر بایستی رعایت شود ما بایستی بیشتر از کشورهای دیگر مسلمان از این امر مواظبت کنیم. 
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد احکام اسلام و دین نگه داشته نشود به جایی نمی‌رسیم ،یادآور شد: ما بایستی به قرآن و دستورات آن عمل کنیم چرا که رستگاری مردم در گرو عمل به احکام اسلامی است. (متن کامل خبر اینجا)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار