در دیدار امام جمعه شهر قم با دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین مطرح شد

ابراز گلایه‌مندی باهنر از مطرح شدن زودهنگام مباحث انتخاباتی/ تاکید آیت الله سعیدی نسبت به ارتباط موثر مراجع عظام با سیاست‌مداران

امام جمعه شهر قم به نقش موثر مراجع عظام و ارتباط آن‌ها سیاست مداران اشاره کرد و گفت: خط ارتباط با مراجع را ادامه دهید اگر چه مراجع نیز ارتباط با علما، مهندسان و فرهیختگان جامعه را نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" و جمعی از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین ظهر امروز - شنبه 30 فروردین‌ماه - با "آیت‌الله محمد سعیدی" امام جمعه شهر قم دیدار کرد.
 
در این دیدار که در آستانه ولایت با سعادت حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) انجام شد، باهنر ضمن گلایه‌ای از برخی فعالان سیاسی که بحث انتخابات مجلس را مطرح می‌کنند، اظهار داشت: بحث سیاسی زود است آن قدر که کشور در گردنه تند مشکلات قرار دارد که بایستی دست به دست هم گره‌های ناخواسته زده شده و یا کم خردی که ما و یا برخی مسئولین داشتیم را باز کنیم.
 
در ادامه آیت‌الله سعیدی ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) به نقش مهم روحانیت و مرجعیت اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه به روحانیت به ویژه مرجعیت نگاه فقهی و دینی است.
 
وی با بیان این که ما مراجع شیعه را حجت خدا در عصر غیبت امام زمان(عج) می‌دانیم، افزود: اگر کسی این نقش مراجع را خوب درک کند هم در مرحله ایمان و باور و هم در مرحله عمل دچار مشکل نمی‌شود. در عمل است که هماهنگی لازم براساس ایمان شکل می‌گیرد.
 
امام جمعه شهر قم اضافه کرد: عده‌ای یا در باور دچار مشکل شده‌اند یا در عمل؛ آن‌هایی که در باور مشکل دارند می‌گویند چه کسی می‌گوید مراجع تکیه گاه و پناهگاه هستند عده‌ای نیز در باور نقش مراجع را قبول کرده و در عمل به آن نرسیده‌اند.
 
آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: بحث ارتباط مرجعیت بحث کمی نیست عده‌ای این گونه نظر می‌دهند که مراجع تقلید چند مقلد دارند این گونه افراد در باور و عمل دچار مشکل شده‌اند.
 
امام جمعه شهر قم به نقش موثر مراجع عظام و ارتباط آن‌ها سیاست مداران اشاره کرد و گفت: خط ارتباط با مراجع را ادامه دهید اگر چه مراجع نیز ارتباط با علما، مهندسان و فرهیختگان جامعه را نیاز دارند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار