رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و در جهت هفته باغات و فضای سبز تهران اصلاح قوانین ساخت وساز در باغات در اولویت کار شورا در سال جدید است.

محمد حقانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: یکی از اولویت‌های اول در کمیسیون سلامت و کمیته محیط زیست شورای چهارم به ویژه در سال 93 اصلاح قوانین در خصوص ساخت و ساز در باغات و توسعه فضای سبز در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری است.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در کنار این موضوع دغدغه اصلی شورا در سال جدید اجرای طرح‌های جدی در بحث کاهش آلودگی هوا است که گام اول آن در حوزه حمل و نقل و توسعه حمل و نقل ریلی به ویژه مترو است و نیز در کنار آن به حداکثر رساندن امکان سرانه فضای سبز براساس آنچه در برنامه 5ساله دوم شهرداری پیش بینی شده است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های در اولویت این کمیته بحث مدیریت پسماند و در راس آن تفکیک زباله از مبداء و جمع‌آوری و دفن بهداشتی زباله خواهد بود.

حقانی در ادامه بیان داشت: همچنین خروج کارخانه ها و صنایع آلاینده زیست محیطی در دستورکار شورا قرار گرفته که بسیاری از مطالعات آن نیز انجام شده  و با مذاکراتی که با اتحادیه‌ها و صنوف انجام می‌شود می‌بایست با رفع آلودگی صورت گیرد و یا از محیط شهر خارج شدند که این امر نیز براساس برنامه زمان‌بندی در برنامه5 ساله دوم شهرداری باید انجام شود.

حقانی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی فاضلاب شهر تهران نیز از برنامه‌های در دستور کار این کمیته است که در حال مطالعه و انجام است و طرح برای استفاده مجدد و استفاده صحیح ذخیره آب سفره‌های زیرزمینی در حال بررسی است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: اصلاح ، ساخت ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.