نفت در هفته ای که گذشت؛

نهایی شدن "صادرات گاز "ایران به عراق در شهریور ماه سالجاری/قیمت "بنزین" هنوز مشخص نشده است

اعلام جزئیات افزایش قیمت گاز در سال 93،تعیین نشدن قیمت بنزین،احداث 8 پالایشگاه جدید در عسلویه و بازدی وزیر نفت از واحد کنترل و نظارت شرکت گاز از جمله مهمترین خبرها در حوزه صنعت نفت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اتفاقات مهمی که در عرصه نفت و گاز و پتروشيمي در طی 6 روز گذشته در این حوزه منتشر شده در این گزارش به عنوان نمونه در این گزارش آورده می شود.

معظمی گفت: در سال گذشته صنعت پتروشیمی به دلیل کمبود سوخت و قطعی گاز ، با 7.5 میلیون تن کاهش تولید روبه رو شد به طوریکه این کاهش تولید به ارزش 8 میلیارد دلار بوده است.

معاون وزير نفت ايران در امور بين الملل و بازرگاني گفت: مذاکرات درباره افزايش صادرات گاز به ترکيه و تعديل قيمت گاز روند طبيعي را طي مي کند.

سخنگوي شرکت ملي پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي ايران گفت: تاکنون خبري در خصوص افزايش قيمت بنزين از سوي دولت و ستاد هدفمندسازي يارانه به شرکت ملي پالايش و پخش ابلاغ نشده است.

عمادي، از ثبت و بارگذاري بيش از ٥٠٠ پروژه پژوهشي اين شركت در سامانه يكپارچه نظام پژوهش و فناوري صنعت نفت خبر داد.

مدیرگارسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق تعرفه های جدید در سال ۹۳ میزان گازبهای ماهانه مردم در بخش خانگی در کمترین میزان مصرف (تا ۴۵ متر مکعب) حدود ۷ هزار تومان در فصول گرم و در بیشترین میزان مصرف در فصول سرد حدود ۲۵۰ هزار تومان است.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل گفت: ایران تا ماه ژوییه یعنی زمان تجدید یا انقضای توافق موقتی هسته‌ای، روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت صادر خواهد کرد.

امیری خامکانی گفت: واردات بنزین به علت آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها نیست، وزارت نفت به منظور کاهش مصرف بی‌رویه بنزین و بازگرداندن واحدهای پتروشیمی به تولید تصمیم بر واردات گرفته است.

وزير نفت از واحد کنترل و نظارت (ديسپچينگ) شرکت ملي گاز بازديد کرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به تاثیر دو پارامتر بنزن و آروماتیک بر سلامت مردم، این دو پارامتر در سوخت توزیعی تهران مورد بررسی قرار گرفت و درصدهای به دست آمده منطبق با استاندارد یورو ٤ بود.

معاونت پژوهش و فناوري وزارت نفت به منظور هماهنگ سازي، كارآمد سازي و نظارت بر فرآيندهاي پيشنهاد پروژه، عقد قرارداد، اختصاص منابع و استفاده از نتايج پروژه اقدام به تدوين نظام جامع راهبري پژوهش و فناوري وزارت نفت كرده است.

شرکت ملی گاز جزییات افزایش قیمت گاز در سال 1393 در بخش های خانگی، صنعتی و عمومی را اعلام کرد.

خسروخاور گفت: نظام آموزش در حوزه كسب و كار و صنعت بايد بازنگري شود تا كارآفريني و اشتغال در كشور شتاب بيشتري به خود بگيرد و گرنه شاهد تورم بيكار خواهيم بود.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به نقش مهم این مجتمع در تولید گاز و سبد انرژی کشور گفت: با راه اندازی پالایشگاه‌های جدید سهم مجتمع در تولید گاز کشور به 70 درصد می‌رسد.

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: با تلاش و همدلی کارکنان در سال گذشته ، این منطقه حرکت سریعی را به سوی تعالی،رشد و بالندگی آغاز نمود و موفق شد طی سال 92 به رشد حدود 7.1 درصدی در انتقال گاز دست یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: واردات بنزین در سال گذشته روزانه ٣,٥ میلیون لیتر بوده که در صورت تصویب نهایی، این میزان به ١٠ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG گفت: اگر بنزین 1200یا 1300 تومان و نرخ CNG بیشتر از این باشد ضربه سنگینی به بخش حمل و نقل کشور وارد خواهد کرد.

برنامه زمان‌بندي، روش واگذاري و ديگر شرايط فروش شرکت‌هاي زيرمجموعه شرکت‌هاي نفت ايران، ملي گاز ايران و پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در دستور کار هيات واگذاري قرار گرفت.

سال گذشته توليد محصول پروپيلن در شرکت سهامي پتروشيمي بندرامام 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزايش يافت.

راه اندازي مراکز جديد "درماني" و مجهز در سال جاري/ اعلام نتايج آزمايشگاهي از طريق ارسال پيامك

كيان از راه اندازي مراكز درماني جديد و نوسازي مراكز قديمي در سال 93 خبر داد و گفت: هم اكنون حدود 30 پروژه ساختماني در سطح مراكز تحت پوشش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تعريف شده كه در سال جاري تعدادي از آنها به طور رسمي افتتاح مي شوند.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: افزايش نرخ کارمزد قرار بود از اواخر سال گذشته در کشور اجرايي شود متاسفانه هنوز به دليل مغايرت با مصوبه مجلس منتظر تصميم شواري اقتصاد است.

مديركل گمرك منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از صادرات 14.3 ميليارد دلار كالا از گمرك اين منطقه در سال 92 خبر داد و گفت: اين ميزان صادرات در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن دو درصد و از حيث ارزش چهار درصد رشد را نشان مي‌دهد.

عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر دولت قيمت بنزين را متناسب با نرخ يارانه در نظر بگيرد به طور يقين اقشار جامعه کمتر آسيب مي پذيرند و با اجراي آن عدالت يکسان در جامعه حاکم مي شود.

برای جلوگیری از وابستگی به درآمدهای نفتی، برنامه بلندمدتی برای اقتصاد کشور اتخاذ شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه مسولان نفتی و دولتی هنوز به توان داخلی اعتماد کامل ندارند باید در این راستا چاره ای اندیشیده شود.

برای رسیدن به ارزش افزوده بالاتر باید پالایشگاه‌ها را گسترش و نفت را به محصولات گوناگون تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار