بخش دولتی و یا منابع غیرشخصی در سینما در قیاس با بخش خصوصی، پول‌های بادآورده، هزینه‌های سنگین و تعرفه‌های بسیار به وجود می‌آورد.

جمال ساداتیان تهیه کننده‌ی سینما و مدیر موسسه فرهنگی بشرا در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: یک اثر هنری بدون درنظر گرفتن منابع مالی ساخته نمی‌شود و دغدغه‌ی بازگشت پول و سرمایه، تفاوت اصلی بخش با دولتی است، زیرا در بخش دولتی چنین دغدغه‌ای وجود ندارد. 

ساداتیان در خصوص وضع سرمایه‌گذاری در سینمای ایران بیان کرد: وضع سینمای ما بسیار مخدوش است و فرمول مشخصی برایش وجود ندارد. در تمام دنیا سعی شده در این خصوص برای تمام ارگان‌ها یک سیستم مشخص ایجاد شود ولی در ایران این وضع بلاتکلیف باقی مانده است. 

بخش دولتی در سینما در قیاس با بخش خصوصی، پول‌های بادآورده، هزینه‌های سنگین و تعرفه‌های بسیار به وجود می‌آورد و وضعیت ناعادلانه‌ای برای اکران ایجاد می‌کند و این سوال در ذهن مخاطب پیش می‌آید که چرا پروژه‌های دولتی در گیشه نمی‌فروشد؟ 

وی در ادامه گفت: شکل‌گیری جریان و یا روالی خاص در سینما به مخاطب بستگی دارد به همین جهت یک شرایط مساوی میان هر دو بخش باید ایجاد کنیم تا فیلم‌های مورد اعتماد مردم بسازیم و تمام این موقعیت به مخاطب بستگی دارد، اگر کسی به دیدن فیلم نرود در آن زمان دیگر چیزی وجود ندارد. 

وی درخصوص نقش مخاطب اظهار داشت: مطالبات مردم تعیین کننده است درصورتی که با تهیه بلیط و به تماشای فیلم‌ها بروند مشخص می‌کند که سینما کدام سمت و سوها حرکت خواهد کرد. اگر اطمینان مخاطب را بدست نیاوریم و این وضع حل نشود به ورشکستگی می‌خورد و قبل از این اتفاق باید یک برنامه‌ریزی درستی انجام گیرد. 

ساداتیان در مورد سینمای مستقل و یا هنری خاطر نشان کرد: این سینما در زمینه‌ی خصوصی شکل می‌گیرد چرا که در بخش‌های خارجی بیشتر سفارشی کار می‌کنند. اگر تقویت و حمایت این بخش صورت گیرد، سینمای هنری برای مخاطب خود قادر است که فیلم تولید کند ویک نکته‌ای مثبت برای دیده شدن آثار هنری محسوب می‌شود که گسترش آن باعث مردمی شدنش خواهد شد.

 

گفتگو از منا شمسایی

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.