کسانی که امسال روی فرش قرمز کن پا می‌گذارند

سواحل کن امسال نیز همچون سالهای گذشته میزبان بزرگ‌ترین هنرمندان هنر هفتم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از سی تی وی نیوز؛ روز پنج شنبه جشنواره بین المللی فیلم کن آغاز و رقابت کنندگان اصلی برای کسب بهترین جایزه این جشنواره یعنی نخل طلا، مشخص می‌شوند.   
 
معمولا در این جشنواره ترکیبی از فیلم‌های بی‌پروای نستی و فیلم‌های بحث برانگیز را شاهد خواهیم بود.   
 
رایان گاسلینگ، کا‌ترین دنو، کن لوچ، مریل استریپ، وودی آلن، رابرت پتینسون، جرارد دپاردیو و ژان لوک گودارد، تنها اسامی محدودی هستند که پا بر روی فرش قرمز شصت و هفتمین جشنواره کن خواهند گذاشت.   
 
 «لوچ» یکی از تحسین برانگیز‌ترین کارگردانان سینما سال ۲۰۰۶ جایزه نخل طلا را از آن خودکرد و امسال با فیلم «جیمی هال» به این مراسم بازخواهد گشت.   
 
گفته می‌شود، این فیلم آخرین اثر بلند او خواهد بود. اولین تجربه کارگردانی «رایان گاسلینگ» فیلم تخیلی «چطوری یک هیولا را شکار کنیم؟» هم در جشنواره کن حضور دارد. «گاسلینگ» قبل از این با دو فیلم خشونت آمیز «راندن» و «فقط خدا می‌بخشد» به عنوان بازیگر در جشنواره کن حضور داشت.   
 
شرکت کننده‌ای که در فهرست بخش مسابقه رسمی حضور داشته باشد، بسیار مورد تمجید و تحسین قرار می‌گیرد، درست مثل «استیون سودربرگ» و «کوئنتین تارانتینو» که با حضورشان در این بخش شهرتی برای راه اندازی جدی هنرشان کسب کردند.   
 
دست اندرکاران و عوامل کن ماه‌ها در کنار ستارگان قبلی به بررسی «خالقان» جدید می‌پردازند تا بتوانند ستاره‌های فردای سینمای جهان را معرفی کنند.   
 
جدا از فرش قرمز زرق و برق دار و مراسم و مهمانی‌های تجملی، این جشنواره بازاریابی بزرگی است برای چرخاندن چرخ تهیه کنندگان و رقم زدن معاملات جدید در جشنواره سال بعد آن.   
 
قبل از این تائید شده که جشنواره کن از چهاردهم تا بیست و پنجم می‌برگزار خواهد شد و افتتاحیه این جشنواره با فیلم «گریس از موناکو» با درخشش «نیکول کیدمن» خواهد بود. این فیلم درباره ستاره سابق هالیوودی «گریس کلی» است که ازدواجش در سال ۱۹۵۶ با شاهزاده «رینر» عنوان «ازدواج قرن» را به خود اختصاص داد.   
 
این فیلم حتی قبل از انتشارش هم بسیار بحث برانگیز بود و قرار نیست در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن حضور داشته باشد.   
 
گفته می‌شود، خانواده سلطنتی موناکو این فیلم را تحریم کرده‌اند، در همین حال نزاعی بین کارگردان فرانسوی «اولیور داهان» و تهیه کننده آمریکایی «هاروی وین استاین» در رابطه با تدوین فیلم درگرفت که نتیجه آن ساخته شدن نسخه دیگری از فیلمنامه است.   
 
کارگردان فیلم در این باره می‌گوید: «دو نسخه از این فیلم هست، یکی مال من و دیگری مال او (وین استاین)، که این موضوع بسیار تاسفار است.»   
 
فیلم‌های دیگری از فرانسه و کمپانی مدیا فیلم در بخش مسابقه خواهند بود که شامل فیلمی وسترن از «تامی لی جونز» به نام «مردان خانه» است که خود «لی جونز» در کنار «مریل استریپ» در فیلم ایفای نقش کرده‌اند. دیگر فیلم «نقشه ستارگان» اثر «دیوید کورننبرگ» با بازی «جان کوزاک»، «جولیان مور» و «رابرت پتینسون» خواهد بود.   
 
 «ژان پیر» و «لوک داردن» برادران بلژیکی هستند که احتمال می‌رود برای فیلمشان به نام «دو روز، یک شب» در این بخش حضور داشته باشند.   
 
پیش بینی می‌شود از فرانسه درام «ابرهای سیلس ماریا» ساخته «اولیور آسایاس» و با بازی «ژولیت بینوش» و «کریستین استوارت»، در رقابت اصلی حضور داشته باشد.   
 
فیلم‌های «کبوتری که بر شاخه نشسته، هستی را منعکس می‌کند، ساخته» روی اندرسون «سوئدی، فیلم» رستگاری «ساخته» کریستیان لورینگ «یا فیلم» سرنا «ساخته» سوزان بی‌یر «با بازی» برادلی کوپر «و» جنیفر لارنس «از دانمارک ممکن است یکی از این فیلم‌ها نماینده اسکاندیناویا در جشنواره کن باشند.   
 
» آندره تشین «که در سال ۱۹۵۸ برای فیلم» قرار ملاقات «جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد، امسال با فیلم» مردی که خیلی دوستش داشتم «به بخش مسابقه اصلی بازگشته است. در این فیلم» کا‌ترین دنو «ایفای نقش کرده است. دیگر شرکت کنندگان احتمالی شامل» عبدالرحمان سیساکو «از موریتانی با فیلم» غم و اندوه پرندگان «،» آلخاندرو گونزالزس ایناریتو «از مکزیک با فیلم» مرد پرنده‌ای «و» فیث آکین «از آلمان با فیلم» برش «می‌شوند.   
 
از آسیا نامزدهای احتمالی می‌توانند از ژاپن شامل» تتسویو ناکاشیما «کارگردان ژاپنی با فیلم» کاواکی «، سونوسیون» با فیلم «خانواده توکیویی»، نائومی کاواسه «با فیلم» آب ساکن «و» ایسائو تاکاهاتا «با فیلم» قصه پرنده بامبو «باشند.   
 
از سنگاپور» اریک خو «(رز دلربا)، از چین» ژانگ ییمو «(بازگشت به خانه)، از تایوان» هو_هیسائو_ هسین (ترور) و از تایلند «آپی چاتپونگ و یرساتاکهول» با فیلم «قبرستان پادشاهان» ممکن است در بخش مسابقه حضور داشته باشند.   
 
اسامی بزرگی که ممکن است به ساحل کن سفر کنند و در بخش خارج از مسابقه حضور داشته باشند، شامل کارگردان مورد علاقه کن یعنی «وودی آلن» می‌شود.   
 
فیلمساز کهنه کار با فیلم «جادوی نور ماه» با بازی «اما استون»، کالین فیرث «و» ماریسا گی هاردن «از شانس بالایی برای حضور در این جشنواره برخوردار است.   
 
اثر فیلمساز آمریکایی» ایبل فرارا «، (به نیویورک خوش آمدید) با بازی» جرارد دپاردیو «اگر در بخش اصلی حضور بیابد یکی از بحث برانگیز‌ترین فیلم‌های این دوره از مراسم کن خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.