مسائل پشت پرده و دخالت‌های سیاسی در هر جشنواره‌ای حتی هالیوود وجود دارد.

خاطره حاتمی بازیگر تلویزیون و سینما، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به نظر من در حال حاضر جای پیشرفت و رشد در حیطه تلویزیون و سینما وجود دارد. در سینمای جهان به تازگی با اهدای جوایز و یا کاندیدا شدن فیلم‌های ایرانی و فیلم‌سازان و بازیگران وطنی ما، اتفاق خوبی افتاده و این موضوع موجب تعامل و تبادل نظر و آشنایی با فیلم‌سازان و بازیگران مطرح جهانی می‌شود.

وی ادامه داد: موقعیت در عرصه‌های جهانی فیلم‌سازان، نویسندگان و بازیگران به ساختن و ایفای نقش خوب و تألیف آثار جذاب تشویق می‌کند و در کل رقابت موجب رشد و پیشرفت سینما و تلویزیون می‌شود.

بازیگر تلویزیون و سینما هم‌چنین بیان کرد: مسائل پشت پرده و دخالت‌های سیاسی در هر جشنواره‌ای وجود دارد و هالیوود هم درگیر این جریانات است اما نمی‌توان این قضاوت را داشت که چون فیلم ایرانی و فیلم‌ساز ایرانی کاندیدا شده یا جایزه گرفته پس دلیل سیاسی داشته البته در بعضی موارد این‌گونه بوده است.

حاتمی اظهار داشت: ما شاهد تولید فیلم‌هایی با کیفیت و ارزشمند بوده‌ایم که می‌توان تمام عوامل و همه زوایای آن را تحسین کرد پس این‌گونه فیلم‌ها به خاطر ارزش و رعایت اصول حرفه‌ای سینمایی کاندیدا دریافت جایزه شدند یا جوایزی دریافت کرده‌اند.

این بازیگر عنوان کرد: به هر حال من معتقدم سینمای ایران باید از این اقدامات خوب، خشنود باشد، افرادی مثل ابوالفضل جلیلی به عنوان فیلم‌ساز ایرانی در ایران به خوبی شناخته نشده، با وجود این‌که آثار خوبی هم تولید کرده‌اند، اما مدت زیادی فعالیت نداشته‌اند.

حاتمی اظهار داشت: فیلم‌ها و شخصیت‌ پردازی‌ها و قصه‌های فرهادی خوب هستند، چون یک شخصیت با تمام زوایا و ابعاد آن باورپذیر می‌شود و مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند، این نکته مثبت و خوبی است که در خیلی از فیلم‌ها و قصه‌ها جای خالی آن را می‌بینیم و این اشکال به آن‌ها وارد است.

وی افزود: اما شخصیت‌های فیلم‌های فرهادی پخته و کامل هستند و اصول اولیه و حرفه‌ای در آن‌ها رعایت شده است.

این بازیگر خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفتم هنرمندان و بازیگران خوب و تلاشگر کشورمان با اندکی همت بیش‌تر می‌توانند به جوایز مهم و بهتر جهانی و اسکار دست پیدا کنند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار