دبیر علمی هفتمین کنگرهٔ بین المللی خدمات آزمایشگاهی با اشاره به اینکه بیماری‌های خود ایمنی طیف وسیعی از بیماری‌ها را در بر می‌گیرد، گفت: صنعتی شدن جوامع سبب شیوع بالای بیماری‌های خود ایمنی مانند روماتیسم شده‌ است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدرضا بختیاری دبیر علمی هفتمین کنگرهٔ بین المللی خدمات آزمایشگاهی در نشستی که به مناسبت برگزاری هفتمین کنگرهٔ بین المللی و دوازدهمین کنگرهٔ کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی برگزار شد با اشاره به شعار کنگره «کیفیت را پایانی نیست» اظهار داشت: آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی طی چند سال اخیر از نظر ارتقای کیفیت مسیر مثبتی را طی کرده‌اند که این مسیر می‌تواند پیوسته رو به تعالی باشد. 

وی با اشاره به اینکه در ارائهٔ خدمات بهداشتی و پزشکی آزمایشگاهی و تشخیص طبی در جایگاه مهمی قرار داریم، افزود: کمتر پزشکی را می‌توان یافت که بدون بهره گیری از خدمات‌ آزمایشگاهی مبادرت به تصمیم گیری و درمان بیمار کند. 

وی همچنین به شیوع بالای دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: این بیماری به دلیل عوارضی که بر جای می‌گذارد و همچنین مرگ و میری که به دنبال دارد، به عنوان یکی از مباحث مورد بحث در این کنگره در نظر گرفته شده است. 

وی همچنین از برگزاری دومین جشنوارهٔ حکیم جرجانی به منظور معرفی افراد صاحب تالیف و منشا اثر در این عرصه خبر داد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار