ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد در پاسخ به رفتار روسیه در شرق اوکراین باید تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد در پاسخ به رفتار روسیه در شرق اوکراین باید تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال شود.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس به محض ورود برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت : من امروز استدلال خواهم کرد که تحریم‌های بیشتر باید پاسخ به رفتار روسیه باشد.

هیگ خاطر نشان کرد : باید پیامدهایی وجود داشته باشد.
وی افزود : رویدادها در 48 ساعت گذشته به روشنی تشدید بیشتر بحران و به وضوح بسیار خطرناک است.
وزیر امور خارجه انگلیس گفت هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که روسیه این را برنامه ریزی کرده است.

وی افزود اقدام روسیه به رد دست داشتن خود در تشدید اوضاع هیچ اعتباری ندارد.
هیگ گفت اقدامات مسکو به این معنی است که زمان بحث در خصوص تحریم‌های بیشتر علاوه بر مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر که پیشتر علیه مقامات تجاری و شخصیت‌های سیاسی نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعمال شده است، فرا رسیده است.

با این حال، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ گفت : ما با تحریم‌ها هیچ مشکلی را حل نخواهیم کرد.
وی تاکید کرد هر تلاشی باید به منظور تضمین موفقیت مذاکرات روز پنجشنبه با میانجیگری اتحادیه اروپا - آمریکا در ژنو بین روسیه و اوکراین، انجام شود.
این مقام لوکزامبورگ خاطر نشان کرد : ما نباید فقط بر تحریم‌ها تمرکز کنیم.
فرانتس تیمرمانس وزیر امور خارجه هلند گفت هنوز برای گفتگو در خصوص تحریم‌های جدید بسیار زود است اما وی هشدار داد اتحادیه اروپا برای برداشتن گام بعدی در صورتی که روسیه هیچ نشانه ای از عقب کشیدن نشان ندهد، باید آماده باشد. 

 در عین حال، شبه نظامیان طرفدار کرملین در شرق اوکراین همچنان کنترل بسیاری از ساختمان‌های دولتی را در اختیار دارند و به ضرب‌الاجل کیف برای ترک این ساختمان‌ها یا مواجه شدن با پیامدهایی بی اعتنا هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار