نماینده مردم شهرستان های عباس آباد، تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی خواستار ارزیابی واقعی میزان خسارت ناشی از برف سنگین سال گذشته به بخش های مختلف غرب مازندران از سوی نهادهای ذیربط شد.

ˈ شمس الله شریعت نژاد ˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : اعتبار مصوب دولت برای جبران خسارت برف منطبق با میزان خسارت های واقعی در بخش های مختلف غرب مازندران نیست.

وی افزود : گزارش ندادن بموقع خسارت دیدگان برف به نهادهای ذیربط علت اساسی بروز این مشکل بوده است.

شریعت نژاد اظهار داشت : برای رفع این مشکلات اقدامات قابل توجهی هفته جاری در جلسه ای که با حضور معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور و فرمانداران غرب مازندران در تنکابن برگزار شد، صورت گرفته است.

وی شتاب بخشی در ارزیابی دقیق تر میزان خسارت ناشی از برف در برخی از منطقه آسیب دیده غرب مازندران و اعلام برآوردها تا پایان ماه جاری را از جمله دستورالعمل این نشست اعلام کرد.

عضو کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت : همچنین در این نشست مقرر شد تا به تناسب میزان خسارت ها ، تسهیلاتی به خسارت دیدگاه پرداخت شود.

وی افزود : به عنوان نمونه در بخش مسکن به مالکان واحدهایی که صددرصد خسارت دیدند 200 میلیون ریال و برای واحدهایی که خسارت کمتری به آنها وارد شد حدود یکصد میلیون ریال تسهیلات کم بهره و درازمدت پرداخت می شود.

شریعت نژاد تعداد واحدهای خسارت دیده ناشی از برف در شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد را حدود یکهزار و 250 باب اعلام کرد و از مسوولان شعب بانک های عامل منطقه خواست تا در پرداخت بموقع تسهیلات با متقاضیان همکاری لازم را داشته باشند.

طبق آمار منابع رسمی، بارش سنگین برف ماه بهمن سال گذشته به حدود 9 هزار واحد مسکونی در مازندران بویژه غرب این استان خسارت وارد کرد. /س

برچسب ها: غرب ، مازندران ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.