نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در بانک نشاء تیپ 100هکتاری روستای چوکلا شهرستان میاندرود برگزار شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه مازندران بیش از 40 درصد برنج تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است،گفت:با توجه به مشکلاتی که برنج کاری سنتی برای کشاوزان استان به همراه دارد، باید هر چه سریعتر ماشینی کردن کشت برنج در استان سرعت یابد.

حیدرپور افزود:باتوجه به قابلیت های اقتصادی مازندران در بخش کشاورزی این استان توانسته در 14 محصول کشاورزی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، به 260 واحد بانک نشا در کشور اشاره کرد و افزود: از این تعداد 101 واحد در مازندران وجود دارد.

به گفته حیدرپور هزار و 500 دستگاه نشا کار چهار ردیفه و شش ردیفه در سطح استان فعالیت دارندکه حدود 60هزار هکتار را بصورت مکانیزه تحت پوشش خود قرار میدهند و باید تلاش های جدی تری برای کاهش هزینه تولید انجام شود.

وی تغییر کاربری زمینها و تأمین آب بخش کشاورزی را از جمله مشکلات حوزه کشاورزی دانست و افزود:منابع پایدار تولید و امنیت غذایی کشور در استان های شمالی (گیلان، مازندران و بخشی هم در گلستان) در معرض تهدید قرار دارد.

گفتنی است حجم عملیات بهزراعی برنج مازندران درسالجاری 220 هزار هکتار است و پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و450 هزار تن شلتوک از زمین های فوق استحصال شود./ش

برچسب ها: شالیزار ، مازندران ، نشا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.