مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 10 هزار تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان برداشت شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدرضا میرزایی با بیان این مطلب افزود:  پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی دهلران امسال به زیرکشت دانه روغنی کلزا رفته است.
وی افزود: سطح زیر کشت محصول کلزا در دهلران پارسال سه هزار و 800 هکتار بود که این مقدار امسال با افزایش 30 درصدی به پنج هزار هکتار رسیده است. .
بگفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  دهلران با توجه به بارندگی های به موقع، کشاورزان منطقه رغبت بیشتری برای کشت کلزا داشته و پیش بینی می شود برداشت این محصول در شهرستان افزایش قابل توجهی داشته باشد.
میرزایی تاکید کرد: رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام متعلق به شهرستان گرمسیری دهلران است.
وی اضافه کرد: بیش از 12 هزار بهره بردار در زمینه های مختلف کشاورزی در شهرستان گرمسیری دهلران فعالیت می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران همچنین سطح زیر کشت محصول گندم را در زمین های آبی و دیم دهلران 36 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بر اساس برآورد های نخستین 90 هزار تن گندم از این زمین ها برداشت خواهد شد.
میرزایی اظهار کرد: کمیته برداشت محصول های کشاورزی در شهرستان تشکیل شده و تمهیدهای لازم برای فصل برداشت اندیشیده شده است.
شهرستان گرمسیری دهلران با در اختیار داشتن بیشترین سطح زیر کشت قطب تولید محصول های کشاورزی و بویژه گندم، ذرت و دانه روغنی کلزا در استان ایلام بشمار می رود.
 
 
 
انتهای پیام/ش
 
برچسب ها: برداشت ، کلزا ، دهلران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.