دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به شرایط خاص جمعیتی و جغرافیایی و همچنین با توجه به وضعیت موجود بهداشت و درمان کشور، نظام سلامت کشور به برنامه‌ریزی‌های دقیق تری نیاز دارد.

حسین مهدوی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کشورمان در سال‌های اخیر در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان به موفقیت‌های زیادی دست یافته که این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های گسترده‌ای در حوزه سلامت است.

وی گفت: البته نظام سلامت کشورمان دچار مشکلات و چالش‌های فراوانی است و باید برای آن برنامه ریزی جدی کرد.

مهدوی نیا با اشاره به اینکه درصد بالایی از هزینه‌های بهداشتی و درمانی توسط مردم پرداخت می‌شود، تاکید کرد: فقدان زیر ساخت مناسب، توزیع نابرابر و امکانات بهداشتی و درمانی، روش‌های پرداخت و تامین مالی نامناسب، وجود مشکلات مدیریتی، نظام ثبت و گزارش دهی نامناسب و وجود مشکلات بیمه‌ای از مشکلات بسیار مهم در نظام سلامت است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص جمعیتی جغرافیایی و همچنین با توجه به وضعیت موجود بهداشت و درمان کشور که به مهمترین مشکلات آن اشاره شد، نظام سلامت کشور به برنامه ریزی‌های دقیق تری نیاز دارد.

مهدوی نیا یاد آور شد: به نظر می‌رسد که بسیاری از برنامه‌ ریزی‌ها و اقدامات بهداشتی و درمانی کنونی در کشورمان باید اصلاح شده و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات موثر و عملی تر جایگزین شود.

وی با اشاره به اینکه در مراحل اولیه باید به اولویت‌ها در حوزه سلامت توجه جدی شود، اظهار داشت: مشکلات ساختاری و مدیریتی از مهمترین مشکلات در حوزه بهداشت و درمان است که در ابتدا باید به آن‌ها توجه کرد.

مهدی نیا خاطرنشان کرد: در صورتیکه مشکلات ساختاری و مدیریتی در نظام سلامت حل شود، به طور قطع اغلب مشکلات، معضلات و چالش‌های حوزه بهداشت و درمان که به طور عمده بر دوش مردم سنگینی می‌کند، برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.