کاهش هزینه‌های پرداخت از جیب مردم موضوعی بسیار مهم است که به طور قطع نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و جدی بوده و در مدت زمان کوتاه نمی‌توان به آن دست یافت.

حسین مهدوی نیا دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان کشور، بالا بودن سهم مردم از پرداخت هزینه‌های بهداشتی و درمانی است.

وی با بیان اینکه مردم باید حداکثر 30 درصد هزینه‌های سلامت را از جیب بپردازند، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر حدود 60 تا 65 درصد هزینه‌های بهداشتی و درمانی به طور مستقیم توسط مردم پرداخت می‌شود که این موضوع نشان دهنده نقص‌های جدی در حوزه سلامت به ویژه در زمینه بیمه‌ای داشت.

مهدوی نیا اظهار داشت: اگرچه تاکنون اقدامات خوبی در جهت کاهش هزینه‌های مردم صورت گرفته است، اما این اقدامات چندان اثر بخش نبوده و نتوانسته هزینه‌های سنگین بهداشتی و درمانی را که بر دوش مردم سنگینی می‌کند، کاهش دهد.

وی افزود: کاهش هزینه‌های پرداخت از جیب مردم موضوعی بسیار مهم است که به طور قطع نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و جدی بوده و در مدت زمان کوتاه نمی‌توان به آن دست یافت.

مهدوی نیا تاکید کرد: اینکه برخی از مسئولان و دست اندرکاران نظام سلامت می‌گویند ظرف مدت یکسال می‌توان هزینه‌های بهداشتی و درمانی که به طور مستقیم از جیب مردم پرداخت می‌شود را به نصف کاهش داد، این موضوع امکان پذیر نیست.

وی یاد آور شد: اینکه سهم پرداختی‌های مردم در حوزه بهداشت و درمان باید از 60 تا 65 درصد به 30 درصد برسد، یک موضوع و هدفی بسیار مهم است که البته دستیابی به آن نیازمند یک برنامه ریزی بلند مدت بوده و با شعار و سخنرانی نمی‌توان به این هدف مهم رسید.

مهدوی نیا خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش هزینه‌های پرداخت شده از جیب مردم، اصلاح ساختار بیمه‌ای موجود در کشور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هزینه ، سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار