مقامات دولتی آمریکا در جنگ افروزی هایی که در کشورهای مختلف به راه انداخته اند تلاش می کنند قدرت خود را به رخ جهان بکشنددر حالی که این قدرت نمایی ها همواره با شکست های سنگین همراه بوده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست  این روزنامه در مقاله ای می نویسد : چگونه آمریکا سالهاست هم سربازان خود را از دست داده و هم اعتبار داخلی و بین المللی خود را ؟ پاسخ این سوال با نگاهی به سیاست های داخلی و خارجی کاخ سفید روشن می شود . ؛ 

هر سیاستی که اکنون در آمریکا نیاز به اجرا شدن دارد در وهله اول باید سربازانی را داشته باشد که در صفوف جنگی آماده شوند چراکه کشور آمریکا سالهاست کشوری منحصرا نظامی شده است . این سربازان زنان و مردان جوانی هستند که با انگیزه های مختلف در ارتش ثبت نام و آمادگی خود را برای اعزام به مناطق جنگی اعلام می کنند . 

شاید بعضی از آنها اهداف آرمان گرایانه داشته باشند اما بی شک بسیاری از آنان با هدف بدست آوردن شغلی با حقوق و مزایا و یا فرار از افسردگی و رکود در زندگی روزمره به ارتش می پیوندند. با هر یک از این اهداف که باشد فرق چندانی نمی کند چون در هر حال مقامات آمریکایی تعدادی سرباز برای صفوف جنگ ها و تجاوزات خود در دیگر کشورها نیاز دارند . مسلما این افراد نمی دانند که جانشان ارزش چندانی برای مقامات ارشد کشورشان ندارد . 

در ادامه این مقاله آمده است : بیش از چندین دهه فیلم های هالیوودی تلاش می کنند نظامیان ما را در جنگ های افغانستان و عراق ناجیانی نشان دهد که مردم آن کشورها را از زیر یوغ گروه ها و حاکمان تروریست و ستمکار نجات می دهند اما واقعیتی که ر این جنگ ها رخ می داد را هرگز به تصویر نکشید . حقیقت ، کشته و زخمی شدن هزاران شهروند بی گناهی بود که قربانی ماجراجویی های آمریکا در کشورهای استراتژیک و ثروتمند خاورمیانه شدند . 

با دیدن سربازان بازگشته از جنگ های آمریکا بخوبی می توان اوضاع اسفناکی که بر آنها گذشته مشاهده نمود . معلولان بازنشسته جنگ از تصمیمی که برای پیوستن به ارتش گرفتند ناراضی هستند و بسیاری از کسانی نیز که معلولیت جسمی ندارند به انواع بیماریهای روانی و اختلالات روحی مبتلا شده اند . 

اندرو باسیویچ ،‌نویسنده ای مقاله تاکیدکرد :  نکته قابل توجه از نظرسنجی اخیر "‌واشنگتن پست"‌ این است که بسیاری از نظامیان آمریکایی که اکنون در ارتش در حال خدمت هستند سیاست های نظامی اوباما را قبول نداشته و آن را موجب شکست در جنگ های مختلف می دانند . 

گزارشات منتشر شده از تجاوزات جنسی و رسوایی های اخلاقی در میان نظامیان روندبه شدت صعودی را طی سالهای اخیر نشان میدهد . برخی از ژنرال های ارتش وقوع این وضعیت را ناشی از خستگی و جو کسالت آور در ارتش می دانند . برخی دیگر معتقدند وقتی افراد تنها برای یافتن کار و داشتن درآمد به استخدام ارتش درمی آیند نمی توانند تعهدی به قوانین حاکمه داشته باشند . 

واشنگتن پست در انتهای مقاله خود تصریح کرد :  سوالی که باید از تمامی مقامات دولتی آمریکا و بخصوص شخص باراک اوباما ،‌رییس جمهوری این کشور پرسید این است که چرا ارتشی که ادعای بزرگترین و قدرتمندترین ارتش دنیا را دارد در جنگ های عراق و افغانستان با شکستی فاحش مواجه شد ؟
 

انتهای پیام / 
برچسب ها: آمریکا ، شکست ، جنگ ، پوچ ، واشنگتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار