شهردار منطقه 7 از اجرای سیستم جدید آبرسانی در خیابان دماوند خبر داد و گفت: با توجه به نبود فضای سبز کافی در خیابان دماوند، عملیات کاشت درخت و آبیاری به روش های نوین در این خیابان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از شهرداری منطقه 7، دکتر رضا نگهبان شهردار منطقه با اعلام این خبر تصریح کرد: اجرای این اقدامات، علاوه بر زیبا سازی نمای بصری خیابان دماوند، نیاز طبیعی گیاهان به آبرسانی را تأمین و از هدر رفتن منابع آبی نیز جلوگیری خواهد کرد.
 
وی با اشاره به این که این طرح پس از اتمام عملیات عمرانی پیاده روسازی در این خیابان اجرا می شود، اظهار داشت: در این خیابان 600 اصله درخت چنار کاشته می شود و از 4 هزار و 200 متر لوله جهت آبرسانی استفاده خواهد شد.
 
نگهبان در تشریح این روش نوین آبرسانی، خاطرنشان کرد: این سیستم از یک شبکه آب خام اصلی و انشعابی که با لوله نصب می شود و همچنین تجهیزاتی به نام بابلر تشکیل شده است و براساس نیاز آبی گیاه تنظیم می شود.
 
شهردار منطقه 7 در ادامه از مزیت اصلی این سیستم خبر داد و افزود: این سیستم باعث جلوگیری از هدر رفتن آبهای زیرزمینی و استفاده بهینه از منابع آبی شده و از فرسایش خاک و مواد مغزی در آن جلوگیری می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار