جشنواره توليدات مراكز را ساده اما پرمحتوا برگزار مي كنيم

معاون امور استان هاي صدا و سيما ، بر تلاش دست اندركاران هجدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني مراكز استان ها براي برگزاري ساده اما پر محتواي اين دوره از جشنواره تاكيد كرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي معاونت امور استان ها، كيومرث طهماسبي در نشستي كه با داوران برنامه هاي راديويي هجدهمين جشنواره توليدات مراكز استان ها  برگزار شد ، با اشاره به حضور پيشكسوتان راديو و قدرداني از آنها براي قبول مسئوليت داوري برنامه ها،مهمترين ملاك انتخاب آثار را همسوئي توليدات با ماموريت هاي شبكه هاي استاني بيان كرد.
 
وي با اشاره به استفاده از همه ي فرصت ها براي معرفي همه ي مزيت هاي نسبي استان ها براي مخاطبين محلي و ملي ،توجه به همه ي موضوعات پيراموني و محيطي با ارزش براي مخاطب و سادگي و صداقت در كلام و نوشتار در مواجه با مخاطبان را از مهمترين ماموريت شبكه هاي استاني برشمرد.
 
معاون امور استان ها ي صدا و سيما با اشاره به  نتايج نظرسنجي مركز تحقيقات سازمان كه نشان مي دهد ميانگين شنوندگان راديوهاي استاني بيش از 30 درصد است ،افزود: بدون ترديد اين ميزان مخاطب نتيجه توجه و اهتمام مراكز صدا و سيما در رعايت و انجام ماموريت هاي تعريف شده است.
 
طهماسبي خاطر نشان كرد: به همين دليل از داوران مي خواهم در انتخاب آثار به وجه بومي و محلي  برنامه ها توجه نمايند.
 
در ادامه اين نشست داوران منتخب نيز با اذعان بر استعداد بالاي برنامه سازان استاني و درخشش كم نظير آنان در جشنواره هاي داخلي و بين المللي بر لزوم شناسايي چهره هاي جوان و مستعد استاني و حمايت از آنان تاكيد و خواستار توجه بيشتر سازمان صدا و سيما به برنامه سازان راديويي در  استان ها  با هدف افزايش انگيزه و روحيه خودباوري آنان شدند.
 
 در اين جلسه مديركل صداي استان ها نيز با اشاره به چگونگي انتخاب آثار راه يافته به جشنواره هجدهم گفت: پس از برگزاري جشنواره هفدهم در سال 1388 تعداد 13 هزار و 86 برنامه، معادل 9324 ساعت از توليدات راديويي مراكز در جلسات ارزيابي ستاد بازشنوائي شدند كه بر اساس حد نصاب معدل ارزيابي ،برنامه هاي راديويي در ساختارهاي مختلف به جشنواره معرفي شدند.
 
ابوالفضل معصومي فر افزود: در اين دوره از جشنواره ارزيابي برنامه اي راه يافته به مرحله داوري در دو بخش و توسط دو گروه مجزا صورت مي پذيرد.
 
بنابراين گزارش در پايان اين جلسه معاون امور استان ها احكام داوران بخش صداي جشنواره هجدهم را به آنان ابلاغ كرد.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار