به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، چندی پیش در بورس نیوز، خبری با عنوان "سهامداران حق شکایت از شرکت ها را دارند جای خالی سپرده گذاری در پرداخت سود سهام" منتشر شد. اما برای پیگیری بیشتر این موضوع با معاون ناشران و اعضای شرکت بورس گفتگو کردیم که طی این گفتگو امیرحمزه مالمیر برای رسیدگی سریع تر به درخواست سهامداران پیشنهادی ارایه کرد.
امیرحمزه مالمیر اظهار داشت: گرچه بسیاری از سهامداران از عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت سود سهام خود در موعد مقرر و طبق زمان بندی اعلام شده توسط شرکت ها شکایت دارند، اما در بسیاری موارد مشکل در عدم ارایه شماره حساب بانکی به نام خود سهامدار است.
وی تأکید کرد: البته طی چندین مرحله در سال گذشته بخشنامه و دستورالعمل های انضباطی به شرکت های بورسی و فرابورسی ابلاغ شده و در آخرین دستورالعمل که در تاریخ 92.10.23 این امر مورد تأکید قرار گرفته که شرکت ها ملزم هستند سود سهام را به هر نوع حساب بانکی اعلامی توسط سهامدار که به نام وی باشد، واریز کنند؛ اما الزامی به ارایه شماره حساب بانک خاصی وجود ندارد.
این مقام مسئول یادآور شد: سهامداران می توانند شکایت خود را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات در سایت سازمان بورس ثبت کرده و یا به این سازمان فکس کنند تا به درخواست آنها رسیدگی شود.
معاون ناشران و اعضای شرکت بورس در خاتمه سخنان خود از آمادگی این مجموعه برای دریافت اسامی شرکت های فعال بورسی که در پرداخت سود سهام خود تأخیر داشته و یا مقررات موجود را رعایت نمی کنند، خبر داد.
در همین راستا بورس نیوز از سهامداران و سرمایه گذاران دعوت به عمل می آورد تا برای شرکت در این فراخوان مشخصات فردی خود را به همراه کد بورسی و نیز اسامی شرکت مورد نظرشان که طبق زمانبندی اعلام شده سود سهامداران را پرداخت نکرده است، در ذیل همین خبر اعلام نمایند تا در اسرع وقت به درخواست آنها رسیدگی شود.
در پایان گفتنی است، خوانندگان بورس نیوز می توانند طی روزهای آتی در قسمت بیستون سایت به متن این گزارش دسترسی داشته باشند و اطلاعات سهامداری (کد سهامداری، نام شرکت، تعداد سهام و ...) خود را ارایه کنند که شرکت بورس بتواند پیگیر موضوع باشد و در صورت عدم ارایه اطلاعات صحیح این امکان برای پیگیری وجود ندارد.
انتهای پیام/