یک کارشناس امور اجتماعی گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده که خواسته‌ها و حقوقی دارند و کارکرد مناسبی در محل کار از خود ارائه داده‌اند.

محدثه تهرانی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: میزان مشارکت زنان در جامعه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه شناخته می‌شود، به طوری که زنان به علت دارا بودن بیش از نیمی از جمعیت کشور در پیشرفت جامعه تأثیر بسزایی دارند، زیرا که به حداکثر رساندن رفاه اجتماعی تابعی از درآمد سرانه و بهبود امکانات آموزشی، بهداشتی و همچنین میزان مشارکت اختصاص با فرهنگی و اجتماعی زنان است.

وی افزود: هنگامی که مشارکت زنان در زمینه اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی بیشتر باشد، رفاه اجتماعی بالاتر بوده است که دلیل این مطلب این است که شرکت زنان در بازار کار، موجب کاهش نرخ باروری و افزایش سطح درآمد سرانه و تولید، شده و در نتیجه رفاه کل جامعه بیشتر از قبل خواهد بود.

تهرانی در ادامه اظهار کرد: در خصوص یافته‌های پژوهشی حدود چهار درصد زنان بی‌سواد و 20 درصد از زنان دارای تحصیلات عالیه داشته و این به معنی این است که یک پنجم زنان جامعه دانشگاهی بوده که از این تعداد در حدود 3/73 درصد دارای کار بوده و در ادارات دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت هستند که این بدین معنی است که این دسته از زنان از نظر اقتصادی مستقل بوده و دارای درآمد نسبتاً کافی می‌باشند که این اطمینان از منظر اقتصادی می‌تواند کانون خانواده و حرف‌شنوی از سرپرست و مدیر خانواده را تحت تأثیر خود قرار دهد.

محدثه تهرانی‌، در پایان خاطرنشان کرد: زنان شهر تهران در شرایط کنونی کمتر درصد ارتقای میزان و نوع مشارکت خود در جامعه بوده و مشارکت‌های اجتماعی تابعی از وضعیت فعالیت و اشتغال آنها بوده و درصد کمی از آنها در فرهنگ‌سراها و یا در گروه‌های مذهبی فعالیت و مشارکت دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: موانع ، اجتماعی ، مشارکت ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار