وزیر کشور اوکراین گفت باقدرت و گفتگوهای سیاسی می‌توان بحران شرق کشور را حل نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم" ؛ وزیر کشور اوکراین در ابتدای نشست  هیئت دولت اوکراین ، امروز چهارشنبه اعلام کرد : در ظرف 48 ساعت می‌توان بحران لوگانسک و دونتسک و خارکوف در شرق اوکراین را از راه زور و یا  انجام گفتگوهای سیاسی حل نمود.

"آسین اواکوف" وزیرکشور اوکراین همچنین گفت : عملیات امنیتی که وزارت کشور در تمامی استانهای سه‌گانه شرقی به اجرا درآورده است را می‌توان در هر زمانی اجرا نمود.

وزیر کشور اوکراین همچنین گفت : دو انتخاب برای حل بحران در شرق اوکراین وجود دارد ؛ اولی آن راه حل سیاسی است و دومی آن استفاده از زور می‌باشد ؛ کییف آماده انجام هر دو انتخاب است.

از سوی دیگر دستگاه امنیتی اوکراین در لوگانسک امروز چهارشنبه اعلام نمود که 51 نفر از افراد غیر مسلح شب گذشته از ساختمان دستگاه‌امنیتی که فعالان در این شهر بر آن مسلط شده‌بودند ، پس از انجام مذاکرات با آن‌ها ، خارج شدند.

از سوی دیگر یک عضو پارلمان اوکراین و نامزد ریاست جمهوری در این کشور "سرگئی تیگیپکو" اعلام کرده است که توانسته داخل در ساختمان دستگاه امنیتی لوگانسک بشود و با افرادی که در آنجا ساختمان را تصرف کرده‌اند صحبت نماید . وی وجود گروگان یا شهروندان روس را در بین این افراد تکذیب نمود.

تیگیپکو گفت : تحصن کنندگان در ساختمان دستگاه امنیتی ،  بزودی درخواست‌هایشان را اعلام می‌کنند . وی گفت : مقامات کییف به درخواست های مردم جنوب شرق کشور گوش نمی دهد و معترضان را جدایی طلب قلمداد می‌کند ؛ درحالیکه آن‌ها فقط از گسترش اختیارات مناطق و فدرال بودن اوکراین با وجود حفظ تمامیت ارضی سخن می‌گویند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار