یک کارشناس سیمان گفت: با توجه به افزايش هزینه‌های تولید سیمان و عوارض معدنی، افزایش 20 درصدی قیمت سیمان ضروری بوده و نمی‌تواند تاثیر بسزایی در بر هم خوردن تعادل بازار داشته باشد.

علی محمد بُد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر اينکه افزايش 20 درصدي قيمت سيمان کارشناسي است، اظهار داشت: با توجه به افزايش هزینه‌های تولید سیمان و عوارض معدنی، اين افزايش قيمت که از سوي انجمن کارفرمايان سيمان اتخاذ شده بود کاملا منطقي به نظر مي‌رسد.
 
این کارشناس سیمان به موضع‌گیری اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در افزایش قیمت سیمان، اشاره کرد و گفت: دولت با ابراز این مخالفت در واقع نگرانی خود را از ایجاد شوک در بازار نشان داده است در حالی که این مقدار افزایش در قیمت سیمان، نمی‌تواند تاثیر آنچنانی در بر هم خوردن تعادل بازار بگذارد.
 
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان سیمان بر متعادل‌سازی قیمت سیمان اعتقاد دارند، تصریح کرد: بهتر است دولت بجای این موضع‌گیری‌ها، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید قیمت سیمان را تعیین نماید تا از این طریق زیان‌های تولیدکنندگان نیز کاهش یابد.
 
گفتنی است؛ قیمت هر کیلو سیمان در سال گذشته 80 تومان بود که انجمن صنفی کارفرمایان سیمان با افزایش 20 درصدی این میزان را به 100 تومان رسانده بود که با موضع‌گیری معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مواجه شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سیمان ، قیمت ، انجمن ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار