برای خیلی ها هیچ چیز بیشتر از باغبانی لذتبخش نیست اما شاید داشتن یک باغچه کوچک سبز و بانشاط برای شما کار سختی است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، اگر در کار باغبانی تازه کار هستید بد نیست برای شروع بهتر به نکاتی که در این بخش به شما یادآوری می کنیم دقت کنید تا باغچه گل ها یا سبزیجات تان همیشه سبز باشد:

- به سراغ کاشت نعناع بروید. نعناع تقریبا در تمام خاک ها رشد می کند. در واقع می گویند نعناع آن قدر خوب رشد می کند و ماندگاری دارد که گاهی باغبان دیگر از آن دلزده می شود.

- اگر عاشق قلمه زدن هستید قلمه زدن یاس زرد خیلی ساده است و خوب هم بزرگ می شود. فقط کمی از شاخه آن را ببرید و در خاک بگذارید. بعد از مدتی می بینید که بوته یاس تان خیلی آرام و بی دردسر رشد می کند.

- برای تهیه کود، حتما لازم نیست بسته های مختلف گران یا ارزان کودهای شیمیایی را تهیه و با هم مخلوط کنید تا یک کود تقویتی عالی برای گیاهان تان دست پیدا کنید. همه ته مانده های سبزی، موهایی که لای شانه گیر کرده، گلوله های پنبه استفاده شده و پوست تخم مرغ را خوب با خاک مخلوط کنید. کمی هم علف هرز و چمن هم به آن اضافه کنید و به حال خودش بگذارید. هر چند وقت یکبار با بیلچه سروقتش بروید و همه چیز را کمی هم بزنید و آب هم بدهید. این کود ارگانیک مقوی خیلی برای گیاهان تان مفید است.

- اگر علاقه مند به باغبانی مخلوط هستید فقط با پرس و جو کردن یا امتحان است که می توانید این نوع باغبانی را یاد بگیرید. بعضی از گیاهان ذخیره بعضی گیاهان نزدیک شان را بالا می کشند و باعث مرگ شان می شوند. اما بعضی از همزیستی ها باعث می شود حتی آفت ها هم دور بمانند. بنابراین سعی کنید این همزیستی های مسالمت آمیز و مفید بین گیاهان مختلف را پیدا کنید./ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار