نخست وزیر پیشین انگلیس از مشارکت کشورش در حمله به عراق دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، تونی بلر در گفتگوی اختصاصی با این شبکه برای قربانیان نسل کشی در رواندا اشک تمساح ریخت و گفت: هنوز برخی از تنشها در زیر پوست جامعه رواندا به قوت خود باقی است. رواندا در این دو دهه تغییرات بسیار زیادی داشته است. میلیونها نفر از فقر نجات یافته اند. میزان مرگ و میر ناشی از مالاریا کاهش یافته است. میزان مرگ و میر نوزادان به هنگام تولد کاهش یافته است. تعداد افرادی که به برق دسترسی پیداکرده اند نیز افزایش یافته است. اوضاع این کشور بهبود پیدا کرده و  امنیت نیز در این کشور افزایش یافته است. 

بلر در ادامه ادعاکرد: وقتی من نخست وزیر انگلیس بودم نیروهای نظامی انگلیس را به سیرالئون اعزام کردم تا در پایان دادن به نسل کشی در رواندا مشارکت کنند و همین مسئله نشان می دهد مسئله رواندا تا چه اندازه برایم مهم بود. البته وضع سوریه بسیار متفاوت است. درباره عراق و افغانستان مطالب زیادی مطرح می شود اما باید پرسید اگر ما وارد عمل نمی شدیم چه اتفاقی رخ می داد؟ تصور کنید اگر ما درمقابل طالبان در افغانستان قرار نمی گرفتیم. ما با اقدام علیه طالبان، حالا در افغانستان در وضع بهتری قرار گرفته ایم. همین مسئله درباره عراق مصداق دارد. ما با اقدامی که علیه صدام انجام دادیم امروز در وضع بهتری قرار داریم. 

بلر اذعان کرد: کاملا روشن است که حضور نظامی غرب در منطقه ، نبردهایی بسیار طولانی و بسیار پرهزینه بود. ما منابع زیادی برای این منظور صرف کردیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار