عضو كميسيون كشاورزي مجلس اعلام کرد

"برنامه‌ريزي" شاه‌ كليد حمايت از بخش كشاورزي/ تعيين نرخ 1050 توماني خريد تضميني گندم در سال 93

عضو كميسيون كشاورزي مجلس گفت: هرگونه اقدامي در راستاي حمايت از بخش كشاورزي نيازمند تدوين يك برنامه‌ريزي جامع در كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت خواهد بود.

سيد محمد سادات ابراهيمي، دبير دوم كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اختصاص 10 درصد از صندوق توسعه ملي در بخش كشاورزي را مي‌توان نويدبخش حمايت از بخش كشاورزي در سال جاري دانست.
 
ابراهيمي خاطر نشان كرد: با حمايت از بخش كشاورزي و ايجاد ضايع تبديلي به فضاي كسب و كار و اشتغالزايي رونق خواهد يافت.
 
دبير دوم كميسيون كشاورزي مجلس اظهار داشت: تأمين به‌موقع نهادهاي دامي توليدكنندگان داخلي از جمله عوامل مبهمي است كه بايد به آن توجه كرد.
 
وي افزود: بسياري از كارخانجات صنعتي موفقيت‌شان در گرو تأمين مواد اوليه كشاورزي وابسته به نهادهاي داخلي خواهد بود و چنانچه به موقع تأمين نشود ممكن است آسيب جدي بر بخش كشاورزي وارد نمايد.

همچنین نرخ تضميني گندم روندي مثبت در حمايت از كشاورزي است.
 
حسين نياز آذري عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعيين نرخ 1050 توماني خريد تضميني گندم در سال جاري افزود: اين نرخ‌گذاري از سوي هيئت دولت بر اساس قيمت جهاني به تصويب رسيده است.
 
وي تصريح كرد: نرخ خريد تضميني گندم مي‌تواند در راستاي حمايت از كشاورزان داخلي حتي به 1200 تومان هم افزايش يابد.
 
نماينده مردم مازندران يادآور شد: بر اساس طرح انتزاع در سال جاري هر گونه اقدامي در زمينه واردات، صادرات محصولات اساسي و پروتئيني بر عهده وزارت جهاد كشاورزي خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کشاورزی ، خرید ، گندم ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار