معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تولید محتوای کتاب‌های درسی در راستای تقویت فرهنگ ملی (اسلامی ـ ایرانی) خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) گفت: زندگی این بانوی بزرگ اسلام مانند "کوثر" همواره، همراه با خیر و برکت فراوان بوده است.

وی با اشاره به تأکید ویژه‌ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به مسائل اقتصادی در سال‌های اخیر گفت: در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی، 600 مفهوم در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی،  به‌منظور توسعه و شکوفایی اقتصادی، حمایت از تولید داخلی، اصلاح الگوی مصرف، تغییر داده شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در سال 92 و تبیین و تشریح فعالیت‌های سال 93 پرداخت و افزود: همزمان با تولید کتاب‌های درسی جدیدالتألیف پایه‌‌های پنجم و نهم، برنامه‌ راهنمای حوزه‌ها، عناوین دروس، اهداف دوره‌ها تکمیل و ارائه می‌شود.
وی بر فعال‌سازی شورای ویرایش زبان فارسی تأکید و خاطرنشان کرد :تا محتوای کتاب‌های درسی با رعایت اصول درست نویسی، درست خوانی و معادل‌سازی مناسب تولید شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از تولید محتوای کتاب‌های درسی در راستای تقویت فرهنگ ملی (اسلامی ـ ایرانی) خبر داد و افزود: ضرورت دارد فرهنگ ایثار، شهادت، کار، مقاومت و اقتصاد با محتوا و تصویرگری‌های مناسب، همراه با جلوه‌ها و نمادهای انقلابی دفاع مقدس، ولایت و  رهبری، در کتاب‌های درسی ارائه شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، از ایام خجسته و نمادهای ماندگار در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نسبت به تقویت نمادهای هویت بخش اسلامی و انقلابی دانش‌آموزان تأکید دارد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبرمعظم انقلاب، از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش خواست برنامه‌ای مدون جهت تجلی و بروز مباحث اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش، ارائه کند.

معاون وزارت آموزش و پرورش بر فعالیت بیشتر گروه‌‌های زمین‌شناسی، اقتصاد و زبان‌های خارجی در حوزه فرانسه و آلمانی تأکید کرد و افزود: شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش، بر تهیه و تدوین استانداردهای شغلی، آموزشی و نقشه‌ کلی برنامه کار و فناوری اهتمام ورزد.
وی از درخشش خوب مجلات رشد و همچنین تولیدمجله رشد سپید، ویژه دانش‌آموزان استثنایی خبر داد و اظهار داشت: لازم است در سال جدید، تولید فرهنگ نهج‌البلاغه و فرهنگ‌نامه قرآن خاتمه یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان بر راه‌اندازی «پخش مدرسه»، جهت ارائه‌ هرگونه خدمات ‌آموزشی و کتاب‌های مفید معرفی شده در انتهای کتب درسی خبر داد و افزود: انتشارات مدرسه، انتشارات پشتیبان آموزش، تربیت و فرهنگ است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اهتمام بیشتر به نشر آثار نویسندگان زن گفت: از انتشارات مدرسه می‌خواهم در جهت تقویت هویت دانش‌آموزان دختر، بر چاپ و انتشار کتاب‌های زنان ایرانی،  تلاش ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تولید ، تقویت ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار