کارگردان "کلاه پهلوی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

باید از بلاتکلیفی فرهنگی فاصله بگیریم

سید ضیاءالدین دری گفت: برای نزدیک شدن به فرمایش مقام معظم رهبری باید از بلا تکلیفی فرهنگی فاصله بگیریم.

ضیاءالدین دری کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع فرهنگ سازی و شکوفایی اقتصاد همراه با شکوفایی فرهنگ از ابتدا در فیلم سازی و صنعت سینما مطرح بوده است و دغدغه این بوده که در جریان فرهنگ سازی، فرهنگ به گونه‌ای عرضه شود که سود هم داشته باشد.  
 
وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به سال"اقتصاد و فرهنگ و با عزم ملی و مدیریت جهادی"، درحوزه فیلم سازی باید تکلیف محصولات فرهنگی خود را روشن کنیم. 


 
دری در ادامه گفت: در حوزه سینما ابتدا باید داستان خوبی داشته باشیم، این داستان هزینه ندارد اما کسی که داستان را می‌نویسد هزینه امرار معاش دارد. کارگردان نیز اگر دستمزد خوبی نداشته باشد، انگیزه‌اش را برای ارائه کار خوب از دست می‌دهد و به دنبال آن سرمایه گذار نیز حس می‌کند تضمینی برای فروش فیلم وجود ندارد و همه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا محصول فرهنگی تولید شده، یک بسته بندی درست و مردم پسند نداشته باشد، بنابراین باید از ریشه و اصل شروع به اصلاح ایرادات موجود کرد.  
 
کارگردان مجموعه "کلاه پهلوی" ادامه داد: اگر کار ضعیفی بر پرده سینماها می‌بینیم حکایت از تحقیق نکردن، صرف نکردن سرمایه و صرف نکردن انرژی است و اگر حتی یک فیلمنامه خیلی خوب، پرداخت حرفه‌ای و مردم پسند نداشته باشد درحد یک فکر خوب باقی می‌ماند. 

وی اظهار داشت: حتی فیلم‌هایی که به نظر پر فروش هستند به نسبت قیمت بلیت‌ها، در واقع پر فروش نیستند و اگر از هر 80 نفر یک نفر به سینما رفته باشد در واقع این فیلم‌ها تنها یک میلیون نفر مخاطب داشتند که اگر از همان تعداد هم سوال کنیم، نیمی از آنها ممکن است از فیلمی که دیده‌اند به واقع راضی نباشند و علاوه بر آن، این اتفاق در سال ممکن است برای 3 یا 4 فیلم رخ دهد و بنابراین فروش بالای چند فیلم به هیچ وجه عیار و ملاک یک سینمای موفق نیست.
 
کارگردان فیلم"صاعقه" درادامه گفت: در فیلم سازی اگر اهداف از قبل روشن نباشد، فیلم نمی‌تواند به درستی حرکت کند و مهمترین نکته این است که مخاطب پس از پایان فیلم بفهمد هدف از ساخت این فیلم چه بوده است؟

کارگردان سریال کلاه پهلوی افزود: اینکه بگوییم هر کسی یک برداشت متفاوت از فیلم دارد نگرش صحیحی نیست عام است، چرا که هر فیلمی باید یک هدف داشته و تلاش کند که همان هدف را به مخاطب خود بفهماند. 

دری افزود: برای اینکه بتوانیم به شکوفایی فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری نزدیک شویم، باید از بلاتکلیفی فرهنگی در محصولات خود فاصله بگیریم و این مطلب، زمانی میسر می‌شود که فیلم بداند چه می‌گوید.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کلاه ، پهلوی ، مخاطب ، فیلم ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار