خبرگزاری رویترز به نقل از برخی از شهروندان افغان ساکن در شهرهای مرزی با پاکستان می گوید که طالبان با هدف ایجاد اخلال در انتخابات کارت انتخابات شهروندان را به قیمت 500 روپیه(حدودا 5دلار") خریداری می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز:گروه طالبان افغانستان تلاش خود برای اخلال در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را که قرار است در آغاز هفته آینده برگزار شود، آغاز کرده است و و در مقابل تحویل کارت های ویژه انتخابات، به روستاییان ساکن در مناطق ناامن 5 دلار پرداخت می کنند.

برخی ساکنان منطقه ننگرهار واقع در مرزهای پاکستان گفته اند که افراد مسلح وابسته به طالبان در این اقلیم 500 روپیه پاکستان معادل 5 دلار را در مقابل عدم مشارکت مردم در انتخابات پرداخت می کنند.شایان ذکر است روپیه پاکستان در این منطقه در مقایسه با واحد پول افغانستان رواج بیشتری دارد.

"احمد شاه" یکی از جوانان روستایی در جلال آباد می گوید، در آغاز گمان می گردیم طالبان قصد فریب ما و شناسایی کارتهای انتخابات را دارد، ولی بعدا مشاهده کردیم آنها راست می گویند و به ما پول می دهند.طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان فردا، شنبه آغاز خواهد شد و اولین فرآیند دموکراتیک در تاریخ افغانستان از زمان آغاز جنگ در این کشور است و طالبان آن را "نیرنگی با حمایت غرب" توصیف کرده است.

کمیته مستقل انتخابات نیز تاکید کرد، دستکم 10 درصد از مراکز رای گیری به دلیل تهدید و خشونت نمی توانند پذیرای رای دهندگان باشند که بیشترین آنها در شرق کشور جایی که گروههای مسلح فعالیت می کنند، قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار