"لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه بر لزوم حمایت اروپا از مقامات جدید اوکراین و یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛  وزیر امور خارجه فرانسه بر لزوم حمایت اروپا از مقامات جدید اوکراین و یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه تاکید کرد. 

"لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با فرانک والتر اشتانمایر وزیر امور خارجه آلمان و رادسلاو سیکورسکی وزیر امور خارجه لهستان در آلمان گفت ما نمایندگان کشورهای بزرگی هستیم که عادت به همکاری مشترک داریم.

لوران فابیوس گفت یکی از موضوعات مطرح شده در این دیدار مسئله اوکراین بود. من به تازگی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پاریس دیدار کردم که موجب شد من به جمع بندی در مورد اوضاع اوکراین دست یابم. ما باید به عملکرد خود در این زمینه ادامه دهیم. اروپا باید اتحاد خود را حفظ کند. ما باید به حمایت از مقامات اوکراین ادامه دهیم. همزمان نیز باید به تلاش برای مذاکره با مقامات روسیه ادامه دهیم. 

لوران فابیوس گفت یکی دیگر از موضوعات مورد بحث اوضاع غم انگیز سوریه بود. ما به مبادله تحلیل های خود در این زمینه پرداختیم. این تحلیل ها بسیار هم سو هستند. ما چگونگی بهبود اوضاع در سوریه را مورد بررسی قرار دادیم و از قطعنامه های بشر دوستانه ای که در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده است حمایت می کنیم که متاسفانه اجرایی نشده است. ما همچنان امیدواریم راه حلی دیپلماتیک برای این بحران یافت شود زیرا این درگیری که به عرصه بین المللی کشیده شده است تنها به شیوه نظامی حل نمی شود.

آفریقا و مسائل مرتبط به آن نیز از جمله دیگر مسائل مطرح شده بود. فابیوس از نشست رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با کشورهای عضو اتحادیه آفریقا در روز چهارشنبه در بروکسل خبر داد. وی گفت محور این نشست حمایت مالی و نظامی اروپا از آفریقا خواهد بود. 

وزیر امور خارجه فرانسه کمک اروپا به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در زمان مقرر را بسیار مهم ارزیابی کرد. 

فابیوس در نشست خبری مشترک با وزیران امور خارجه آلمان و لهستان در پاسخ به این سوال که راه حل اروپا در مورد اوکراین چیست گفت ما تدابیری اتخاذ کرده ایم. ما از جهات گوناگون در عرصه حقوق، اقتصاد و سیاست در کنار اوکراین هستیم. کمک برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در زمان تعیین شده در بیست و پنجم ماه مه از اهمیت بسیاری برخوردار است. به علاوه کمک به اتخاد تصمیماتی توسط مردم اوکراین در مورد اقتصاد این کشور و همچنین حمایت جامعه بین الملل از شرایط دشوار این کشور نیز بسیار مهم است.

فابیوس در ادامه در پاسخ به سوال در مورد تغییر نخست وزیر فرانسه در ابتدا از اقدامات شجاعانه و وفاداری "ژان مارک ارو" نخست وزیر سابق فرانسه قدردانی و از انتصاب "مانوئل والس" به عنوان نخست وزیر جدید ابراز خرسندی کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار