2013 سال خوبی برای سازنده چینی Huawei بود و علی رغم نگرانی های امنیتی این شرکت توانست سومین فروشنده تلفن های همراه بازار شود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ سازنده چینی تلفن همراه Huawei در سال 2013 سومین فروشنده تلفن همراه در بازار بود و علی رغم اینکه از گسترش این شرکت در دیگر نقاط جهان جلوگیری می شد سود کلانی به دست آورده است.

در گزارش مالی سال 2013 این شرکت, سود 38.5 میلیارد دلاری ذکر شده است که نسبت به سال 2012, 8.5% افزایش داشته است.

در مقابل افزایش 17.8 درصدی فروش به مشتریان؛ تجارت این شرکت 32% رشد داشته است. درآمد داخلی شرکت در کشور چین نیز 14.2% رشد داشته است که علت اصلی آن, برقراری خدمات 4G LTE در این کشور است.

سهم عمده درآمد شرکت Huaweiاز کشورهای خارجی تامین شده است اما بخشی از روند فروش این شرکت در ایالات متحده, بریتانیا و استرالیا به دلیل نگرانی های دولت های این سه کشور, مسدود شده است. دلیل نگرانی این سه کشور  وجود رابطه نزدیک بین این شرکت و دولت چین بیان شده است.

هفته گذشته اعلام کردیم که دولت چین بر مبنای افشاگری های ادوارد اسنودن؛ ایالات متحده را به خاطر جاسوسی از شرکت Huaweiمتهم کرده بود.

این شرکت همچنان با حریفان خود یعنی سامسونگ و اپل به رقابت می پردازد و باید دید که می تواند مقام اول این رقابت را کسب کند یا خیر؟

برچسب ها: اپل ، سامسونگ ، huawei
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار