مدیر موزه کاخ رامسر با اشاره به اینکه با بیان اینکه این موزه در سال 79 بعنوان موزه شروع به فعالیت کرد، اظهارداشت: در این موزه بیش از 470 شی تاریخی با قدمت 100 تا 3000 ساله به نمایش گذاشته شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مهرداد افتخاری گفت: این کاخ در سال 1316 ه.ش به دستور پهلوی اول بعنوان استراحتگاه چند روزه بنام کاخ مرمر معروف است که در زمان پهلوی اول 4 سال و در زمان پهلوی دوم 37 سال از این کاخ استفاده می‌شد.

وی بیان کرد: در این موزه کاخ آثار یافته های باستانی شمال ایران زیرخاکی بیش از 3 هزار سال قدمت بنام ریتون ( گاو املش)، فرش های دستبافت ایرانی، نجاری ها و معماری ساختمان و تابلوهای نفیس از هنرمندان خارجی به نمایش گذاشته شد.

افتخاری با اشاره به اینکه موزه مردم شناسی کاخ موزه رامسر تا 2 ماه آینده راه اندازی می شود، اذعان داشت: در حال حاضر 2 نمایشگاه سنگ و گوهر دریای نور سخت سر و عکس و تصاویر رامسر در گذر زمان در حال برگزاری است.

وی آمار بازدید کنندگان در سال گذشته را 386 هزار نفر عنوان و اظهارداشت: از این تعداد 34 هزار بازدید کننده خارجی بود که 7 درصد از آنان گردشگران خارجی بوده است که رشد 35 درصدی بازدید از این موزه در سال گذشته نسبت به سال 91 بوده است.

وی آمار نوروز را تا 9 فروردین 54 هزار بازدید کننده اعلام کرد و گفت: از این تعداد 300 گردشگر خارجی بودند.

کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر یکی از نفیس ترین آثار دوران پهلوی در شمال ایران است که این ساختمان در میان باغی به مساحت 60 متر قرار دارد که اولین نهال های مرکبات اصلاح شده و گیاهان تزیینی نایاب در این باغ کاشته شده است که یکی از جالب ترین و متنوع ترین باغ های ایران است.

معماری این کاخ با زیر بنای حدود 600 متر اثر مهندس هوانس غریبیان با نظارت معماران ایرانی و آلمانی آن روزگار است.

بنای کاخ از سنگ مرمر یکپارچه است و در سوی پلکان پشت کاخ، 2 مجسمه مرمرین ببر قرار گرفته است، در ابتدای بنا یک تالار مرکزی قرار دارد که درب های اتاق های جانبی به آن باز می شود،

این کاخ پس از انقلاب به مالکیت بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با عنوان تماشاگه خزر بصورت موزه برای عموم بازدید است./س

برچسب ها: نمایش ، کاخ ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.