معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان از برگزاری نشست کارگروه آموزش و پرورش کشور با موضوع «تربیت اسلامی، فضای مجازی» 19 و 20 فروردین ماه جاری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سیده حمیرا ذکی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: سال گذشته از نیروهای مازاد در آموزش و پرورش گیلان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی در اهداف تربیتی نقش اساسی دارند، تصریح کرد: موظف هستیم از دستگاه‌های فرهنگی برای موضوع مذکور استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان تربیت انسان‌های مومن، متعهد، متخصص و اندیشه‌ورز را هدف آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه عنوان کرد و افزود: دستیابی به هدف مذکور نیازمند تدابیر و راهکارهای مشترک است.

وی تحول را گام اساسی، ضروری و تاثیرگذار در آموزش و پرورش خواند و بیان کرد: همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش پرورش موجب تحول اساسی در این وزارتخانه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام دست‌اندرکاران در نظام آموزشی توقع تحول در تعلیم و تربیت کشور را دارند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای تحول در تعلیم و تربیت با حوزه‌های علمیه همکاری می‌کند.

ذکی‌پور از برگزاری نشست کارگروه شماره یک کشور با حضور 9 استان در 19 و 20 فروردین جاری در گیلان خبر داد و یادآور شد: نشست مذکور با حضور استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و شهرستان‌های این استان، قم و مرکزی با حضور مشاور وزیر وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان موضوع نشست کارگروه شماره یک آموزش و پرورش کشور را «تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکارها» عنوان کرد و افزود: فضای مجازی اکنون تهدید اساسی برای تربیت اسلامی و دینی در مدارس است و این موضوع در نشست مذکور بحث می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازها و چالش‌های تربیتی در مقاطع چهارگانه آموزش و پرورش در نشست شماره یک آموزش و پرورش کشور بررسی می‌شود، اظهار کرد: هشت جلسه تخصصی تاکنون در آموزش و پرورش گیلان برگزار شده است.

به گفته ذکی‌پور، فراخوان مقاله با موضوع «تربیت اسلامی، فضای مجازی» توسط آموزش و پرورش گیلان انجام شده است.

این مسئول از برپایی نمایشگاه جانبی با دبیری گیلان در اجلاس آموزش و پرورش کشور در 17 و 18 اردیبهشت سال جاری در قم خبر داد و بیان کرد: مقدمات کار فراهم شده است.

وی در ادامه به وجود مدارس امین در گیلان اشاره کرد و گفت: رابطه خوبی بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه وجود دارد.

ذکی‌پور با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش استفاده مطلوب نشده است، تصریح کرد: یک مدرسه امین وابسته به حوزه علمیه در آستانه‌اشرفیه فعال است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان بر توسعه مدارس امین در این استان تاکید کرد و یادآور شد: تعداد 46 روحانی در مدارس گیلان فعالیت می‌کنند.

وی هشت نفر از روحانیون در مدارس گیلان را آقا دانست و افزود: 38 روحانی خانم در مدارس گیلان تدریس می‌کنند.

ذکی‌پور با اشاره به اجرای طرح «روشنا» در گیلان، خاطرنشان کرد: مبلغان در طرح مذکور به مدارس خاص و شبانه‌روزی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.