براساس گزارش‌های جهانی، ۵۰ میلیون نفر در دنیا به سندرم متابولیک مبتلا هستند و مردان و زنان با درصدی تقریبا مشابه دچار این بیماری می‌شوند.

پیمان عزیزمحمدی فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هنگامی که اختلالات مزمن در زمینه عدم تحمل گلوکز و مقاومت انسولین، افزایش چربی و فشار خون پدید می‌آید و به هم مرتبط می‌شوند، آن‌ها را به عنوان سندرم متابولیک (سوخت و ساز) می‌شناسند. 

وی با بیان اینکه سندرم متابولیک ارتباط نزدیک و مستقیمی با الگوهای نامناسب زندگی دارد، تصریح کرد: الگوهای تغذیه‌ای نامناسب به ویژه مصرف چربی زیاد و همچنین مصرف مواد بسیار شیرین و نمک زیاد به طور معنی داری می‌توانند خطر سندرم متابولیک را افزایش دهند. 

عزیزمحمدی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به سندرم متابولیک در جهان، تاکید کرد: براساس گزارش‌های جهانی، ۵۰ میلیون نفر در دنیا به سندرم متابولیک مبتلا هستند و مردان و زنان با درصدی تقریبا مشابه دچار این بیماری می‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: برطبق برخی مطالعات و بررسی‌ها، در مناطقی از جهان حدود یک پنجم جمعیت مبتلا به سندرم متابولیک هستند و تعداد قابل ملاحظه‌ای نیز در معرض ابتلا به این بیماری بوده و در واقع بیماری آن‌ها را تهدید می‌کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بیماری ، تغذیه ، چربی ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
zabihullah
۱۱:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
معلو مات بیشتر درمورد سندرم پاتو واختلال ساخت ساز میتابولیزم