اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه ای از ورود یک جبهه هوای سرد به این استان خبر داده و از کشاورزان خواست که مراقب درختان نوشکفته خود باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در این اطلاعیه با اشاره به کاهش 15 درجه ای دما کشاورزان و باغداران توصیه شده است که با توجه به شکوفا شدن برخی از گونه های باغی تمهیدا ت لازم را در خصوص جلوگیری از خسارت شدید سرما زدگی در باغ ها از جمله استفاده از بخاری های باغی ، سوزاندن کاه و کلش انجام دهند.

این اداره کل همچنین افزوده است که باغدارانی که تاکنون اقدام به کشت نهال در زمین نکرده اند ، نسبت به پوشش مناسب ریشه و حفاظت نهال ها اقدام کنند ، همچنین با توجه به کاهش محسوس دما از کشت سیب زمینی اجتناب شود.

در این اطلاعیه همچنین به کشاورزان درباره استفاده از کود سرک ازت محصولات دیمی به خصوص گندم و جو و نیز بازدید مکرر و تنظیم دمای انبارها ، گلخانه ها ، مراکز دامداری ، مرغداری ها و مراقبت از استخر پرورش آبزیان توصیه شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین در اطلاعیه ای از بارش باران و برف و تشکیل مه در گردنه حیران ، اتوبان نمین به اردبیل - راه نیر به سراب (گردنه صایین )، راه اردبیل - به خلخال (گردنه بودالالو)، راه خلخال به اسالم (گردنه اسالم ) و راه رضی به گرمی (گردنه لنگان ) خبر داده و پیش بینی کرده است که از عصر یکشنبه تا روز دوشنبه اختلال تردد وسایط نقلیه در این محورها انتظار می رود.

این اداره کل همچنین نسبت به رواناب و سرریز شدن مسیل ها در حاشیه رودخانه ها هشدار داده و از گردشگران خواسته است که در اتراق و گذر از این مناطق احتیاط کنند.

بر اساس پیش بینی ها هوای استان اردبیل از روز سه شنبه گرمتر خواهد شد/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.