وزارت راه وشهرسازي اعلام كرد: با توجه به پيش بيني‌هاي سازمان هواشناسي درباره كاهش دماي بسياري از مناطق كشور و بارش باران و تگرگ، مسافران نوروزي كه در نيمه دوم تعطيلات قصد سفر به مناطق مختلف را دارند، بايد لباس گرم و باراني به همراه داشته باشند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، سازمان هواشناسي وزارت راه وشهرسازي براي برخي نقاط كوهستاني در شمال غرب، شمال، غرب و دامنه هاي زاگرس در روزهاي يكشنبه تا سه شنبه بارش برف پيش بيني كرد.

همچنين براي سواحل خزر از بعد از ظهر شنبه تا ظهر يكشنبه وزش بادهاي گرم و افزايش دماي هواي بين 5 تا 10 درجه را پيش بيني كرده است. اما از روز يكشنبه تا سه شنبه بارش باران گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد و احتمالا تگرگ براي مناطق پيش بيني شده است.

بنابر اين گزارش در پيش بيني هاي سازمان هواشناسي براي برخي نقاط مستعد در شمال غرب، شمال، غرب و دامنه هاي زاگرس طي روزهاي يكشنبه تا سه شنبه بارش برف پيش بيني شده است.

بنابراين در اين مناطق احتمال آب گرفتگي معابر عمومي، سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها همچنين اختلال در تردد جاده اي پيش بيني مي شود.

بنابراين گردشگران بايد علاوه بر رعايت نكات ايمني و عدم استقرار در حاشيه رودخانه ها، سرعت مجاز را در جاده ها بيش از گذشته رعايت كنند.

سازمان هواشناسي كاهش 15 تا 20 درجه اي دما را براي روز دوشنبه و صبح سه شنبه در نيمه شمالي كشور پيش بيني كرده است. همچنين پيش بيني شده كه در ساير نقاط كشور نيز دما بين 5 تا 10 درجه كاهش يابد.

هموطناني كه به درياي شمال يا جنوب كشور سفر كرده اند، بايد بدانند كه در روز يكشنبه درياي خزر و در روز دوشنبه خليج فارس به دليل وزش باد مواج خواهند بود. بنابراين اگر قصد سفر دريايي يا قايق سواري را در اين روزها داشتيد، بايد اندكي برنامه هاي خود را تعديل كنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار