مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر چهار هزار و 599 مسافر و گردشگر خارجی به این استان سفر کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رضا پناه افزود: طی هفت روز گذشته این تعداد گردشگر خارجی از طریق پایانه مرزی بیله سوار وارد این استان و کشور شده اند.

وی با بیان اینکه ورود گردشگران خارجی به استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، تاکید کرد: این رشد در سه روز اول عید 6.45 درصد بود.

به گفته مدیر پایانه مرزی بیله سوار در سه روز اول بیش از دو هزار و 558 مسافر خارجی که بیشتر آنها از اتباع کشور جمهوری آذربایجان می باشند، به این استان وارد شده اند.

پناه با بیان اینکه این رقم در سال گذشته و طی سه روز اول تعطیلات نوروزی حدود دو هزار و 403 نفر بوده است، ادامه داد: مسافران خروجی از پایانه مرزی بیله سوار نیز در این مدت دو هزار و 728 نفر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سالانه بیش از 500 هزار آذری از طریق پایانه مرزی بیله سوار به ایران سفر می کنند، ادامه داد: بیشتر این افراد در قالب گردشگری سلامت وارد استان می شوند.

پناه همچنین با اشاره به ورود روزانه بالغ بر 240 تبعه آذری و غیر آذری با اتوبوس از طریق این پایانه طی روزهای عادی سال اضافه کرد: این تعداد مسافر در قالب 9 اتوبوس که میانگین روزانه طی سال گذشته است، وارد استان اردبیل می شوند.

وی خروجی مسافران از این پایانه و از طریق حمل و نقل عمومی را نیز روزانه 9 دستگاه اتوبوس عنوان کرد و بیان داشت: خروجی مسافران و اتباع آذری از این پایانه میانگین روزانه 284 نفر ثبت شده است./س

 

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، گردشگر ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.