صدور کارت هوشمند گواهینامه مهارت ایجاد شبکه ملی نخبگان تدوین بیش از 100 عنوان استاندارد شغل به همراه انعقاد 21 تفاهم نامه در سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگاراجتماعی  باشگاه خبرنگاران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی اصلی آموزشهای غیررسمی در کشور وظیفه ارایه آموزشهای فنی و حرفه‌ای و مهارتی را برعهده دارد.

در این راستا طی چند سال اخیر شاهد رونق این قبیل آموزشها در کنار سایر آموزشهای تئوری و نظری به منظور ارتقا سطح توانمندی و مهارت‌های کاربردی افراد در جامعه برای ورود به بازار کتاب و کار بوده‌ایم.

 هم‌چنین فعالیت‌های فراوانی به منظور فرهنگ‌سازی این نوع آموزشها در کشور از سوی سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفت تا سطح اطلاعات عمومی در زمینه آموزش‌های این بخش ارتقا یابد و خانواده تنها به راهیابی فرزندانشان به دانشگاه‌ها به عنوان تنها عامل موفقیت آن چشم امید نداشته باشند و به توانمندی در عرصه‌های عملی نیز به عنوان راهکار اصلی موفقیت خود در جامعه توجه کنند.
براساس این گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیرو فعالیت‌های محوله در سال 92 اقدامات مهمی را به انجام رساند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به صدور کارت هوشمند گواهینامه مهارت برای بیش از سی هزار نفر در راستای برنامه‌های دولت الکترونیک پس از انجام مراحل پژوهشی و تحقیقاتی اشاره کرد که در مرحله نخست اجرای این طرح تعداد 34 هزار کارت هوشمند گواهینامه مهارت در 15 استان کشور تدارک دیده شد.

 کارت هوشمند گواهینامه مهارت شامل تمامی گواهینامه‌های مهارتی فرد است که به صورت الکترونیکی از پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به نشانی
 
 ایجاد شبکه‌ ملی نخبگان و استعدادهای برتر مهارت از دیگر اقدامات مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال 92 بود که به منظور شناسایی، معرفی و هدایت نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی در کشور و به کارگیری آنها در بخش‌های مختلف اقتصادی اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای یک سلسله اقدامات عملیاتی کرده است.

در همین راستا شبکه ملی نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی با تدوین طرح معرفی و هدایت استعدادهای برتر مهارتی تحت عنوان "مهام" و ارائه آن به بنیاد ملی نخبگان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

 از جمله دیگر عملکردهای شاخص در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه انرژی‌های نو و گیاهان دارویی، تدوین 100 عنوان استاندارد شغل و شایستگی بوده است که در راستای توسعه آموزشهای مهارت‌های پیشرفته به ویژه در حوزه فناوری‌های نوین راهبردی با همکاری سازمان انرژی‌های نو و همچنین ستاد گیاهان دارویی ریاست جمهوری صورت گرفته است.
گفتنی است، اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در راستای ماده 21 برنامه پنجم توسعه کشور با اهداف تعالی کیفیت کارکردهای آموزشی پژوهشی در جهت افزایش مسئولیت‌پذیری، شفافیت و پاسخگویی نظام آموزش و افزایش توان رقابت‌پذیری نظام آموزش مهارتی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی، ارتقای بهره‌وری نظام آموزشی مهارتی و اقدامات اجرایی در زمینه‌های انجام ارزیابی درونی در تمامی 670 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی از سال 91 تا 92 انجام ارزیابی بیرونی در 16 استان و رتبه‌بندی 120 مرکز صورت گرفته است.

هم‌چنین اعتبار سنجی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در راستای ماده 21 برنامه پنجم توسعه کشور در فاز نخست اجرای طرح به صورت آزمایش در استان قزوین و در 125 آموزشگاه آزاد اجرا شد و در حال حاضر نیز در 80 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد استان کهکیلویه و بویراحمد در حال انجام پایلوت طرح است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدور ، کارت ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.