اردیبهشت سال 92 در حالی سپری شد که خودکشی؛ پس از قتل 2 کودک، شکار زنان ساعت هفت بعداز ظهر، کودک معلول قربانی ادعای دروغین زن شفابخش، تصادف مرگبار اتوبوس و کامیون و شهادت آتش نشان فداكار از مهمترین حوادث این ماه بود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران: 2 اردیبهشت ماه ،زن جنایتکار پس از قتل دو دختر خردسالش، دست به خودکشی زد.

وقوع قتل دو دخترخردسال به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع داده شد و پس از آن ماموران به محل حادثه در یکی از محلات شهر رشت اعزام شدند.

در ادامه پس از حضور ماموران در محل، تحقیقات آنان برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت هولناک آغاز شد و آنان در تحقیقات اولیه متوجه شدند دو کودک خردسال به قتل رسیده «آیلار» 5/2ساله و «آیدا» پنج ساله نام دارند و پدرشان از مدتی قبل به دلیل متواری شدن از صحنه تصادف منجر به فوت و همچنین سرقت در استان مازندران دستگیر شده و فرزندان خود را به مادرشان سپرده است.

ماموران در کمتر از دو ساعت مادر دو کودک به قتل رسیده را در حالی که از ناحیه رگ دست خودزنی کرده بود، دستگیر و تحقیقات از وی را آغاز کردند.

این زن در بازجویی‌ها، راز جنایتی هولناک را فاش کرد و مدعی شد، در منزل پدر شوهرش ابتدا زمانی‌ که یکی از فرزندانش در خواب بوده با گذاشتن دستمالی به روی دهانش، وی را خفه کرده و پس از آن نیز فرزند دیگرش را که به خواب رفت؛ در اقدامی مشابه به قتل رسانده است.

 متهم، انگیزه‌اش از ارتکاب این جنایت را ناراحتی روحی و روانی و مشکلات عنوان کرد.

دستگیری شکارچی زنان

6 اردیبهشت ،دو مرد شیطان صفت که با معرفی خود به عنوان مهندس، زنان را به بهانه کارهای خدماتی فریب داده و در بیابان مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، در عملیات تعقیب و گریز کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

تبهکاران قربانیان خود را ساعت هفت بعدازظهر در محله‌های جنوبی تهران شکار می‌کردند، یکی از قربانیان دو مرد شیطان صفت در شکایت خود گفت: به عنوان نیروی خدماتی در یک شرکت واقع در میدان انقلاب کار می‌کنم. ۱۵ اسفند سال ۹۱ شخص نا‌شناسی از طریق آگهی روزنامه با شرکت تماس گرفت و با معرفی خود به نام مهندس رضایی، مدعی شد که برای پذیرایی در مراسم جشن تولد دخترش احتیاج به یک کارگر زن دارد و منشی شرکت نیز مرا معرفی کرد.

وقتی به محل قرار رسیدم یک دستگاه پیکان منتظرم بود. زمانی‌که سوار ماشین شدم، مهندس رضایی مدعی شد که سیستم برق کشی منزلش خراب شده و به همین علت قصد دارد تا مراسم جشن تولد دخترش را در منزل خواهرش برگزار کند. هنوز مدت زیادی از حرکت ماشین نگذشته بود که متوجه شدم از تهران خارج شده‌ایم! بلافاصله اعتراض کردم که ناگهان مهندس قلابی چاقویی را در زیر گلویم گذاشت. آن زمان بود که فهمیدم آن‌ها چه قصد و نیتی در سر دارند. هرچه التماس کردم فایده‌ای نداشت و حتی مورد ضرب و شتم نیز قرار گرفتم. پس از آنکه با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند، تمامی وجوه نقد و تلفن همراهم را سرقت و در تاریکی شب و در داخل بیابان مرا‌‌ رها کرده و از محل متواری شدند.

کارآگاهان با طرح چند شکایت علیه دو مرد شیطان صفت که اغلب قربانیان را ساعت هفت بعدازظهر شکار می کردند و تله گذاری در این خصوص ، موفق به دستگیری دو مرد شیطان صفت شدند.

ادعای دروغین شفا

13 اردیبهشت، زنی که با ادعای داشتن قدرت ماورایی و شفابخشی کودک 2.5 ساله معلول را خفه کرده بود، پس از 10 سال، سکوت خود را شکست.

ماموران پلیس آگاهی استان گیلان از طریق منابع خبری متوجه شدند که مدت 10 سال است که از فرزند معلول یک زوج خبری نیست. کودک 2.5 ساله سال 82 به طور ناگهانی ناپدید شد و خانواده اش پیگیر فقدان او نشدند.

در ادامه مشخص شد، والدین این کودک، فرزند 2.5 ساله‌شان را که معلول بوده و پزشکان نیز قادر به درمان وی نبوده‌اند، به زنی به نام «لعیا» که مدعی داشتن کمالات معنوی بود، سپردند تا معلولیت وی را برطرف کند، اما پس از مدتی «لعیا» مدعی شد که «حسین» از سوی یکی از ائمه معصوم به عالم غیب رفته است.

با به دست آوردن این اطلاعات، ماموران لعیا را به مقر انتظامي‌منتقل کردند که او پس از 10 سال به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: وقتی نتوانستم کودک معلول را درمان کنم او را خفه کردم. جسدش را در کیسه زباله انداخته و در کمددیواری خانه پنهان کردم و پس از آن نیز تمام فضای اتاق را با گلاب شست‌وشو دادم به طوری که قطرات گلاب از سقف و دیوار خانه چکه می‌کرد.

 این زن 56 ساله پس از آمدن والدین این کودک به داخل اتاق، برای تحویل گرفتن فرزندشان مدعی شده که کودک 2.5 ساله مورد عنایت يكي از ائمه قرار گرفته و غیب شده است که با توجه به اعتقادی که خانواده این کودک به وی داشتند، حرف این زن را پذیرفته و دیگر سراغ فرزندشان را نگرفتند.

  تصادف مرگبار اتوبوس و کامیون

12 اردیبهشت ،تصادف اتوبوس با کامیون در جاده اهواز – هفت گل ۱7 کشته و يك مصدوم برجا گذاشت.

این اتوبوس از اهواز راهی اصفهان مي‌شد که پس از برخورد با کامیون آتش گرفت. این اتوبوس ۱۱ مسافر داشته و احتمالاً ۲ الی ۳ نفر در راه سوار کرده که پس از برخورد با کامیون دچار حریق شده و آتش‌سوزی نیز به کامیون منتقل شده است.

 ۲ نفر از سرنشینان کامیون و ۱۱ نفر از سرنشینان اتوبوس درصحنه جان خود را از دست دادند و ۵ نفر مجروح هم به بیمارستان منتقل شدند که یک نفر از این مجروحان به علت شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

  نجات بالای چوبه دار

18 اردیبهشت، عامل شهادت سرباز نیروی انتظامی چند ثانیه پس از اجرای حکم با رضایت اولیای دم از مرگ حتمی در پای چوبه دار نجات یافت.

حکم اعدام عامل شهادت سرباز نیروی انتظامی در حالی در مشهد مقدس به اجرا در آمد که قاتل چند ثانیه پس از اجرای حکم و درحالی که بر بالای دار در حال جان دادن بود با فریاد رضایت خانواده مقتول از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

پیش از اجرای حکم اعدام نماینده دادستانی مستقر در محل اجرا دستور اعدام را در جمع حاضران اعلام کرد که به شرح ذیل است:«در تاریخ 7 آذر سال 91 مأموران مستقر در محل نهر گناباد با توجه به رفتار مشکوک سرنشینان اتومبیل پراید به آنها مشکوک شده و سپس دستور توقف را صادر می‌کنند، که در این راستا سرنشینان بلافاصله شروع به فرار می‌کنند که سرباز وظیفه به‌نام «بابک شکفته» به تعقیب می‌پردازد و به همین خاطر متهم وحید زارع هنگام دستگیری با چاقویی که همراه داشته ضربه‌ای به سینه سرباز زده و وی را به شهادت می‌رساند.

  شهادت آتش نشان فداكار

24 اردیبهشت ، امیدعباسی آتش نشان فداکار تهرانی جان خود را هنگام نجات جان دختر خردسالی از دست داد.

ساعت 14 و 18 دقیقه روز سه شنبه آتش سوزی در یک برج مسکونی در شهرک باقری به آتش نشانان اعلام شد که بلافاصله 4 ایستگاه به همراه گروه نجات، سه خودرو بالابر، تانکر آبرسان و پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند.

آتش سوزی در یک واحد در طبقه دهم این ساختمان 40 واحدی به دلیل بی احتیاطی اعضای یک خانواده رخ داده است.در زمان حادثه زن جوان به همراه 2 فرزندش در خانه حضور داشتند.

 این زن به همراه پسرش توانسته بود از خانه خارج شود اما دختر 9 ساله اش که از پنجره آویزان بود و در آستانه سقوط قرار داشت از سوی آتش نشانان از مرگ نجات یافت.یکی از آتش نشانان برای نجات دختر 9 ساله ماسک اکسیژن خود را به دخترک وصل کرد.

اين آتش‌نشان امید عباسی نام داشت و از پرسنل ایستگاه 100 آتش نشانی بود. یکی دیگر از آتش‌نشانان هم مصدوم شد. با تاييد مرگ مغزي آتش‌نشان فداكار از سوي پزشكان خانواده او رضايت دادند اعضاي بدنش به بيماران نيازمند اهدا شود.

عمل اهداي عضو در بيمارستان مسيح‌دانشوري انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، قتل ، مهمترین ، تلخ ، انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار