در هفته دوم سال زراعی 93- 92عبور امواج کم دامنه از نوار شمالی کشور سبب بارش های پراکنده ای در این مناطق شده و سایر نقاط کشور نیز تحت تأثیر پرارتفاع جنب حاره ای بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ از سازمان هواشناسی کشور، در هفته دوم سال زراعی 93- 92عبور امواج کم دامنه از نوار شمالی کشور سبب بارش های پراکنده ای در این مناطق شده و سایر نقاط کشور نیز تحت تأثیر پرارتفاع جنبحاره ای بوده است.

از ابتدای سال زراعی تاکنون میانگین ارتفاع بارش کشور به 6/1 میلیمتر می رسد که نسبت به میانگین چندین ساله 33درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین میانگین بارش سال گذشتهکشور به 2/1میلیمتر که 50 درصد کاهش نسبت به میانگین بلند مدت داشته است.

میانگین بارش استان های مازندران و گلستان بین 10 تا 40 درصد قرار گرفته است. میانگین بارش استان های اردبیل و گیلان بین 60 تا 90 درصد واقع شده است. میانگین بارش استان سمنان بین 30 تا 60 قرار می گیرد.

میانگین بارش استان های آذربایجان های غربی و شرقی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، اصفهان، تهران، قم، همدان، یزد، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، فارس، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، ایلام، خراسان جنوبی، کرمانشاه، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان و البرز بین صفر تا 30 درصد واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار