شهرستان فراشبند از شهرهای قدیمی و تاریخی فارس است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دارا بودن تعداد زیادی چهار طاقی خود نشان از قدمت تاریخی این شهرستان دارد.

علاوه بر آن عشایری بودن منطقه فضای زیبایی را برای فراشبند ایجاد کرده و موجب پیدایش دست بافته­های رنگین عشایری همچون گبه، گلیم، فرش و جاجیم شده است.

باغ­های مرکبات و به ویژه خرما و قصب زاهدی از دیگر چشم­اندازهای گردشگری این منطقه می­باشد.

فراشبند با وجود قدمت 1600 ساله فراز و نشیب های مختلفی در طول تاریخ پشت سر گذاشته است.

متاسفانه کمتر مورد توجه تاریخ نگاران عرب و مسلمان قرار گرفته است آثار و بناهای تاریخی و باستانی فراشبند حکایت از قدمت چند هزار ساله آن دارد.

لغت نامه دهخدا فراشبند را به بنای کوچک گنبد دار در عهد اشکانیان تعریف کرده است.

با توجه به آثار به دست آمده در اوایل قرن جاری توسط باستان شناس بلژیکی پروفسو واندنبرگ نشان از قدمت فراشبند و سابقه پیش از اسلام آن است و طی مطالعه و بررسی انجام شده در سال 1388 تعداد بیش از 196 اثر تاریخی شناسایی و ثبت شده که همگی مربوط به دوران مختلفی از جمله پیش از اسلام، اسلامی و تاریخی است که به چند مورد از آثار مهم می توان اشاره کرد.

جاذبه های تاریخی-مذهبی-تفریحی وطبیعی-منطقه رهنک-منطقه مائینک-چشمه آب گرم(اب بویه دهرم)-برم فرهاد-چار طاقی-قنات باغ-قلعه گبری دهگاه-تل آبیک-چار طاقی احمد آباد-امام زاده سید محمد-امام زاده سید شجاع الدین حسن:(آقام شهید)

این شهرستان از شهرستان­های غربی استان فارس است که از جنوب به شهرستان خنج، از غرب به استان بوشهر، از شمال به شهرستان­های کازرون و شیراز و از شرق به شهرستان فیروزآباد محدود است.

این شهرستان با مرکزیت شهر فراشبند دارای 8338 کیلومتر مربع وسعت و فاصل آن از شیراز 170 کیلومتر است./س
برچسب ها: سیاحت ، شیراز ، فراشبند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.