رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به استعداد استان اردبیل در بخش کشاورزی ما ظرفیت و توان تولید بیش از 10 میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی را داریم.

 
 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عادل عبدایمانی افزود: در حال حاضر تولید این استان 3 میلیون و 850 هزار تن است که با برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده امیدواریم این رقم تولید تا 3 برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی در کشور از بخش‌های مهم و کارآمد است که در انجام وظایف خود رسالت سنگینی را بر عهده دارد، افزود: تامین امنیت غذایی پیش‌نیاز ارتقای سایر بخش‌ها است و ما اگر در این زمینه با چالشی روبه‌رو شویم در سایر بخش‌ها نظیر حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز با بحران روبه‌رو خواهیم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل وجود آب و خاک غنی، کشت متناوب وهمچنین حرکت به سمت کشاورزی صنعتی را از مزایای کشاورزی کارآمد در این استان اعلام کرد و گفت: در تمام کشورهای دنیا به ویژه بسیاری از ممالک اروپایی و امریکایی محور توسعه کشاورزی است که با تکیه بر این بخش‌ توانستند اقتصاد خود را گسترش داده و ارتقا دهند.

عبد‌ایمانی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم چرخه تولید بخش کشاورزی اعم از صنایع تبدیلی – تکمیلی را تقویت کنیم صادرات ما نیز افزایش یافته و بهره‌وری به میزان قابل توجه ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به ناقص بودن چرخه فرآوری و صنایع تبدیل و تکمیلی در بخش کشاورزی ادامه داد: امیدواریم با یک مدیریت منسجم به سمتی حرکت کنیم تا در تامین امینت غذایی مردم به خودکفایی رسیده و از واردات بی‌رویه جلوگیری کنیم/س 

 
برچسب ها: محصول ، کشاورزی ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.